۶۹۰ موشک از ۶۹۰۰ موشک کولاک کرد
۶۹۰ موشک از ۶۹۰۰ موشک کولاک کرد
حماس و جهاد اسلامی در برخورد مقتدرانه با رژیم صهیونیستی انتقام درشتی از رژیم اشغالگر قدس گرفتند که این تازه اول ماجراست.

به گزارش واحد تحلیلی خبرگزاری صبح اقتصاد صبح روز شنبه (۱۴ اردیبهشت) در یک نبرد نابرابر رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله ور گردید که در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۷ فلسطینی به فیض شهادت مفتخر گردیدند که در میان آنها «سه زن، دو نوزاد دختر و دو جنین (در شکم مادر)» گزارش شده است. در مقابله با این حمله ها و کشتار مردم بی دفاع غزه جهادیان اسلامی در سرزمین فلسطین مبتنی بر پیوند اعتقادی با مقاومت با شلیک ۶۹۰  موشک پاسخ حمله دد منشانه رژیم صهیونیستی را دادند که البته مبتنی بر این حملات گزارشات تخریب ساختمانها و اتومبیل ها و تاسیسات شهری گزار شها گردیده  اما گزارش تلفات جانی اگر هم بوده رسانه ای نشده است. این حملات ویران کننده که با ۶۹۰ موشک خاتمه یافت طبعا اینگونه تبادر به ذهن میکند که  این ۶۹۰ موشک از یک ذخیره راهبردی در حد حد اقل ۶۹۰۰ موشک یا حتی خیلی بیشتر شلیک شده باشد که این همه وسعت نظر بدون مضایقه برای پرتاب این تعداد موشکها به سرزمینهای اشغالی را دارد. این حملات البته در صورت ادامه میتوانست به شلیک هزاران موشک بیانجامد که سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل دوشنبه (۱۶ اردیبهشت) به آتش‌بس در نوار غزه ختم و وضعی بسیار اسف بار برای رژیم صهیونیستی ببار آورد که در نوع خود کاملا بی سابقه بوده است.در اثر شلیک این موشک ها شهرک‌های صهیونیستی مانند «کریات گات و سدیروت» و دیگر شهرک‌های مجاور با نوار غزه نیز شاهد خسارت به ۱۳۰  ساختمان و آسیب دیدگی ده‌ ها خودرو در پی پاسخ موشک های  جبهه جهاد اسلامی در فرایند مقاومت بوده است. رژیم صهیونیستی برای اولین بار به حجم خسارت‌های وارد شده به شهرهای فلسطین‌اشغالی در پی پاسخ موشکی جهاد اسلامی فلسطین در این جنگ دو روزه اعتراف کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، صندوق ویژه برآورد خسارت مربوط به اداره مالیات رژیم صهیونیستی در گزارش خود تصریح کرده، شهرهای «اشدود و عسقلان» شاهد بیشترین حجم خسارت هستند؛ در‌اشدود ۱۶۶ ساختمان و ۹۰ خودرو و در عسقلان ۱۸۲ ساختمان و ۵۰ خودرو خسارت‌دیده‌اند. صندوق برآورد خسارت اداره مالیات رژیم صهیونیستی گفته در روزهای گذشته ۷۵۴ درخواست برای دریافت خسارتهایی که به منازل و محیط های اداری  آسیب‌دیده وارد شده است ، داشته که بیشترین آنها مربوط به ساکنین شهرهای «‌اشدود و عسقلان » بوده است . بر اساس این گزارش، ۱۰ خانواده که منازلشان به دلیل موشک‌ها آسیب دیده بوده به هتل منتقل شده یا اینکه منزلی جایگزین برای آنها در نظر گرفته شده است. صندوق ویژه برآورد خسارت مربوط به اداره مالیات رژیم صهیونیستی برای اولین بار حجم خسارت‌های وارد شده به ساختمان‌ها و خودروها در شهرها و شهرک‌های صهیونیستی در جنگ دو روزه در مقابله با غزه را  در حجم تخریب و انهدام اتومبیل ها تشریح کرده است.

البته منابع خبری از سرزمینهای اشغای خبر داده اند که صهیونیست‌ها با سیاسی کاری و دروغ  درباره تلفات خود می‌گویند گروه‌های مقاومت فلسطین ۶۹۰ موشک  به سمت فلسطین‌اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار اسرائیلی کشته و ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز با موشک مقاومت منهدم شده است. تا کنون صهیونیست ها با چنین قدرتمندی در برابر خود مواجهه نداشته اند و این بعد از جنگ ۲۲روزه غزه فی الواقع رزم موشکی جانانه ای بود که با تدبیر جهاد اسلامی و حماس پی ریزی شده بود و این ابتکار عمل را ابتکار عمل جبهه مقاومت می خوانند. والسلام

حمید رضا نقاشیان حمید رضا نقاشیان