​هند خواستار خروج  ناخدای نفتکش «آدریان دریا» را از فهرست تحریم شد
​هند خواستار خروج  ناخدای نفتکش «آدریان دریا» را از فهرست تحریم شد
هند از آمریکا در خواست خواهد کرد تا اخلیش کومار، ناخدای نفتکش ایرانی «آدریان دریا 1» را از فهرست تحریمی وزارت خزانه‌داری این کشور خارج کند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از ایکانومیک تایمز، هند از آمریکا در خواست خواهد کرد تااخلیش کومار، کاپیتان نفتکش ایرانی «آدریان دریا ۱» را که به صادرات نفت به سوریه متهم است، از فهرست تحریمی وزارت خزانه‌داری این کشور خارج کند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه این کشتی و ناخدای آن را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. هند بر این مبنا که که کومار تنها ناخدای این کشتی بوده و نقشی در تصمیم تهران برای صادرات نفت نداشته است چنین درخواستی را مطرح می‌کند.  در حقیقت، دهلی‌نو با استفاده از تحریم به عنوان ابزاری در سیاست‌های بین‌المللی مخالف است.

این نفتکش که قبلا گریس یک نامیده می‌شد در ماه جولای توسط نیروی دریایی انگلیس به اتهام حمل نفت برای سوریه در جبل الطارق به مدت ۶ هفته توقیف شد. جبل الطارق علی‌رغم اعتراض آمریکا پس از دریافت اسنادی از ایران مبنی بر اینکه این کشتی به سمت کشورهای تحت تحریم اتحادیه اروپا حرکت نمی‌کند، این کشتی را آزاد کرد.

افرادی با ملیت هندی در این کشتی حضور دارند. هندی‌ها در میان خدمه کشتی‌ای که ایران در اقدام متقابل توقیف کرد نیز حضور دارند.

  • منبع خبر : فارس