‌صدور مجوز سرمایه‌گذاری ۳۸درصد افزایش یافت
‌صدور مجوز سرمایه‌گذاری ۳۸درصد افزایش یافت
رزم حسینی از افزایش صدور مجوز سرمایه گذاری در کشور خبر داد و گفت: ‌صدور مجوز سرمایه گذاری در کشور ۳۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  علیرضا رزم حسینی اظهار داشت: علی‌رغم تمام مشکلات موجود در ۱۰ ماه اخیر صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.”‌صدور مجوز سرمایه‌گذاری ۳۸درصد افزایش یافت

وی با بیان اینکه سال گذشته و امسال ۷۵ درصد از صادرات ایران به کشور‌های همسایه بوده است، افزود: ‌کمتر تولید‌کننده‌ای در کشور هست که به صادرات فکر نکند و طرح توسعه نداشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این کشورها ظرفیت خوبی را برای صنایع کشور ایجاد کرده‌اند و هم اینک اکثر کارخانه‌ها در دو یا سه شیفت کار می‌کنند یا به فکر طرح توسعه خود هستند.رزم‌حسینی ادامه داد: ایران، ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف دارد و در فولاد و پتروشیمی صادر‌کننده است و ظرفیت‌های زیادی در بخش معادن دارد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در کشور فراهم شده است، افزود: باید همدلی، همزبانی، انسجام و تقویت کشور دغدغه همه باشد چون اگر اقتصاد قوی داشته باشیم امنیت پایدار برای کشور رقم می‌خورد.

رزم‌حسینی افزود: جوانان کشور هم باید امروز برای تقویت بنیه اقتصادی کشور تلاش کنند و به سمتی برویم که کشور و مردم قوی داشته باشیم و در جای جای کشور کسب و کار راه بیفتد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت آمادگی دارد که شرکت های توسعه‌گرا را در مناطق محروم حمایت کند و زمینه اشتغال و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی را فراهم سازد.
وی توسعه صنایع روستایی را رهیافت تازه نهاد متبوعش برای توسعه تولید در کشور دانست و گفت: این آمادگی را داریم که شرکت‌های صنعتی بزرگ و سوددهمان را برای اجرای طرح‌های توسعه‌ به روستاهای دارای زیرساخت‌های خدماتی هدایت کنیم.”‌صدور مجوز سرمایه‌گذاری ۳۸درصد افزایش یافت
رزم حسینی رسیدن به اقتصاد قوی فارغ از نگاه‌های سیاسی را وظیفه همه نیروهای نظام و دولت دانست و افزود: امروز چپ و راست زمانی معنا پیدا می‌کند که بتوانیم اقتصاد مقاومتی و قوی را در سایه پیشرفت صنعتی و تولیدی معنا ببخشیم تا سرمایه‌های نهان ما از پستوهای مختلف بیرون آمده و رهسپار  خط تولید شوند.
  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین