۱۶۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در سال جاری پرداخت می‌شود
۱۶۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در سال جاری پرداخت می‌شود
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: امسال 1622 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد اصغر نورالله‌زاده در مورد سهم صندوق کارآفرینی امید از تسهیلات اشتغالزایی روستایی گفت: سهم صندوق کارآفرین امید از این طرح در مرحله اول و دوم ۱۷ و نیم درصد بود که در مرحله سوم و چهارم از اجرای طرح اشتغال روستایی سهم صندوق کارآفرین امید به ۲۲ و نیم درصد افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: امسال ۸۱۱ میلیارد تومان سپرده گذاری منابع صندوق توسعه ملی در صندوق کارآفرین امید به علاوه ۸۱۱ میلیارد تومان از منابع این صندوق با هم ترکیب می‌شود و در مجموع ۱۶۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی توسط صندوق کارآفرین امید به کارآفرینان پرداخت می‌شود.

نورالله‌زاده گفت:‌ امسال سعی می‌شود در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال توسط صندوق کارآفرینی امید به کارافرینان کشور پرداخت شود.

وی همچنین در مورد پایداری طرحهای اجرا شده با وامهای این صندوق در سال گذشته گفت: ۳۹ هزار و ۷۵۲ مورد نظارت از طرح‌های پرداختی صورت گرفته که ۹۷ درصد از این طرح‌ها دایر و فعال بوده‌اند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین این صندوق را به عنوان یک نهاد تامین مالی خرد معرفی کرد و گفت: توجه به الگوها واستراتژی‌هایی از جمله طرح روستاهای بدون بیکار و یا طرح هر روستا یک محصول، صندوق‌های  خرد محلی، حمایت از خیریه‌های اشتغالزا، تامین مالی مشاغل آسیب دیده از نوسانهای اقتصادی از جمله برنامه‌هایی است که صندوق کارآفرینی دنبال می‌کند.