۵۶ میلیارد تومان تنخواه به استان‌های سیل زده  اختصاص یافت
۵۶ میلیارد تومان تنخواه به استان‌های سیل زده  اختصاص یافت
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان به عنوان مخاطب اصلی ابلاغیه حمایت از تولید تلقی می‌شود و متناسب با اقدامات سال ۹۷ قبل از آن برنامه‌ریزی شد و اکنون برنامه رونق تولید ملی را رونمایی می‌کنیم.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمدباقر نوبخت امروز در جلسه رونمایی از دو برنامه رونق تولید و اصلاحات ساختاری بودجه، گفت: امسال با راهبرد توسعه‌ای که از سوی مقام معظم رهبری آغاز شده است، همه دستگاه‌ها تلاش کردند در راستای رونق تولید اقدام کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در سازمان برنامه و بودجه نیز، متناسب با اقداماتی که در سال ۹۷ و پیش از آن انجام داده بودیم، برای رونق تولید برنامه‌ای را آماده کرده‌ایم.

نوبخت به اصلاح ساختار بودجه اشاره کرد و گفت: زمانی که لایحه بودجه ۹۸ به مجلس تقدیم شد، مقام معظم رهبری فرمودند که بودجه باید دورنگری داشته باشد و سال ۹۹ را نیز در نظر بگیرد تا هیچ حادثه پیش‌بینی نشده‌ای وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به موضوع اصلاح ساختار تولید اشاره کرد و گفت: یکی از این موارد، سند مربوط به آن بود که چرا برنامه را برای بیشتر از یکسال ببینیم و با یک نوع توزیع منابع بین سال‌ها عمل کنیم که حادثه پیش بینی نشده‌ای پیش رویمان باشد، بنابر این بودجه کشور در سال گذشته را متناسب با مطالبات رهبری بازبینی کردیم.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه بلافاصله ۵۶ میلیارد تومان تنخواه به استان‌های سیل زده اختصاص داد. ۱۰۰ میلیارد تومان تنخواه هم به ستاد مدیریت بحران کشور دادیم. ۴۴۲ میلیارد تومان که نیمی از آن تخصیص داده شد، هم برای جبران خسارت سیل در بخش کشاورزی دادیم.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن هم موظف شد فعالیت خود در استان های سیل زده  را شروع کند. البته در بعضی استان ها سیل تمام نشده است.

  • منبع خبر : مهر