به تعادل رسیدن بازار خودرو با صدور مجوز واردات خودروهای دست دوم
به تعادل رسیدن بازار خودرو با صدور مجوز واردات خودروهای دست دوم
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صدور مجوز واردات خودروهای دست دوم موجب به تعادل رسیدن بازار خودروی کشور می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ولی ملکی با اشاره به تاثیر صدور مجوز واردات خودروهای دست‌دوم بر بازار خودرو، گفت: اگرچه این اقدام موجب متعادل شدن بازار خودرو می‌شود اما به دلیل محدود بودن منابع ارزی، تمایل چندانی به این کار وجود ندارد. مسؤولان به دلیل برنگشتن بخش قابل توجهی از ارز ناشی از صادرات یا واردات کالاهای غیرضرور مثل خودرو موافق اجرایی شدن این پیشنهادات نیستند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس با انتقاد به مخالفان واردات خودروهای دست‌دوم، گفت: افرادی که معتقدند قیمت خودرو در بازار ایران به حدی افزایش قیمت پیدا کرده که واردات خودروهای دست‌دوم هم تاثیری بر کاهش قیمتها نخواهد داشت، چرا نمی‌پذیرند که گردش نقدینگی حدود ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی جامعه اثر تورمی خودش را بر کل اقتصاد گذاشته و همچنان می‌گذارد؟ این حجم  نقدینگی برای حفظ ارزش خود هر بار به یک بازار سرازیر می‌شود. روزی به بازار ارز، روز دیگر به بازار مسکن و یک روز هم بازار  خودرو و طلا. با ورود این حجم عظیم نقدینگی به بازارهای مختلف، قیمت‌ها در این بازارها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی به کاهش بهره بانکی و تاثیر آن بر افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و مدعی شد:  کاهش سود بانکی از ۲۰ به ۱۸ درصد در دوره رییس کل سابق بانک مرکزی موجب شد صاحبان سرمایه‌های خرد و کلان برای حفظ ارزش دارایی خود بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده بانکی را از بانک‌ها خارج کرده و برای سرمایه‌گذاری به بازار خودرو سرازیر کردند.

  • منبع خبر : ایران آنلاین