اصلاح طلبان از دولت فعلی سرخورده اند/پیشنهادتشکیل پارلمان اصلاحات
اصلاح طلبان از دولت فعلی سرخورده اند/پیشنهادتشکیل پارلمان اصلاحات

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح طلبان از دولت فعلی سرخورده اند، گفت: ما با تمام وجود به این دولت کمک کردیم اما دولت به ما اعتنایی نمی کند. مصطفی کواکبیان نماینده مجلس صبح امروز در کنگره سراسری حزب اسلامی کار اظهار کرد: زمان اینکه ما بخواهیم با استناد به […]

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح طلبان از دولت فعلی سرخورده اند، گفت: ما با تمام وجود به این دولت کمک کردیم اما دولت به ما اعتنایی نمی کند.

مصطفی کواکبیان نماینده مجلس صبح امروز در کنگره سراسری حزب اسلامی کار اظهار کرد: زمان اینکه ما بخواهیم با استناد به فرمایشات امام و رهبری و قانون اساسی و تجربیات کشورهای پیشرفته، تحزب را مطرح کنیم، گذشته است؛ ما باید یک مرحله جلوتر برویم.

وی افزود: ما یک بار خدمت مرحوم هاشمی رفتیم و گله کردیم که چرا به تحزب بها داده نمی شود؛ هاشمی گفت من همه حرف های شما را قبول دارم اما اجازه بدهید این بار هم از روحانی حمایت کنیم؛ پس از انتخابات شما بیایید بنشینیم تا مساله را به طور جدی مطرح کنیم.

کواکبیان گفت: باید ببینیم که چرا زمامداران ما تن به حزب نمی دهند. صد بار گفته ایم که اصول قانون اساسی گفته که احزاب آزادند. اگر  می خواهیم در سال ۱۴۰۴ کشور اول منطقه باشیم که من به عنوان نماینده مجلس به این چشم انداز شک دارم، باید کشور را حزبی اداره کنیم.

وی اضافه کرد: ۱۵۸ نفر در مجلس با ما عکس سلفی گرفتند اما زنبیل شان الان جای دیگری است. در جامعه وجهه اصلاح طلبی و چپ می گیرند اما در نهایت راهنمای راست می زنند که آدم شک می کند که این ها همانی هستند که قبلا با ما بودند.

کواکبیان گفت: اگر امروز فساد سیستماتیک مثل خوره به جان نظام افتاده، به خاطر اجازه ندادن به رصد و فعالیت احزاب است. رقابت بدون حزب معنا ندارد. در منطقه به جز حکومت های های آل سعود، آل خلیفه و آل قابوس، انتخابات حتی در افغانستان و پاکستان هم بر اساس احزاب پیش می رود. اگر کشور را به سمت تحزب پیش نبریم، دوباره یک محمود آقایی در کشور موج ایجاد می کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح ایجاد پارلمان اصلاحات گفت: ما طرحی را به نام “پارلمان اصلاحات” آماده کرده ایم. ائتلاف باید بر اساس احزاب باشد؛ اشخاص هم بالای سر ما هستند. پیش بینی ما این است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مجری طرحی به نام پارلمان اصلاحات باشد و چهار هزار نفر از منتخبان احزاب در سراسر کشور در آن حضور داشته باشند.

نماینده مجلس با بیان اینکه حتی می توانیم نامزدهای ریاست جمهوری را در  پارلمان اصلاحات مطرح کنیم گفت: اصلاح طلبان از دولت فعلی سرخورده اند؛ می گویند ما با تمام وجود به این دولت کمک کردیم اما دولت به ما اعتنایی نمی کند. اگر اصلاح طلبان پای کار نیایند، مشارکت کاهش می یابد و در این صورت اصولگرایان خود به خود به میدان خواهند آمد.

کواکبیان گفت: با عملکرد بد ما، مردم مایوس می شوند و دیگر پای صندوق ها نمی آیند؛ مثل شورای شهر دوم که احمدی نژاد در قالب ائتلاف آبادگران با ۴ درصد آرای مردم، شهردار تهران شد.

وی با اشاره به اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا در انتقال پایتخت اسراییل از تل آویو به بیت المقدس اظهار کرد: من فکر نمی کنم که ترامپ دیوانه باشد بلکه خودش را به دیوانگی زده است. هیچ رییس جمهوری جرات نمی کرد این کار را بکند. الان هم ما نیازمند وحدت در کشور هستیم.