اقدامات شهرداری‌ها برای برگزاری اربعین حسینی
اقدامات شهرداری‌ها برای برگزاری اربعین حسینی

طی چند روز گذشته در هر یک از شهرداری‌های استان تهران رویدادهای محلی و منطقه‌ای رخ داده که در میان این خبرها اقدامات این شهرداری‌ها برای برگزاری اربعین حسینی با بیشترین بازخوردها همراه بوده است. در هفته جاری اخباری همچون تلاش برای تکمیل فاز دوم بوستان بانوان پاکدشت، پیشرفت ۷۰ درصدی در عملیات جدول گذاری […]

اربعین

طی چند روز گذشته در هر یک از شهرداری‌های استان تهران رویدادهای محلی و منطقه‌ای رخ داده که در میان این خبرها اقدامات این شهرداری‌ها برای برگزاری اربعین حسینی با بیشترین بازخوردها همراه بوده است.

در هفته جاری اخباری همچون تلاش برای تکمیل فاز دوم بوستان بانوان پاکدشت، پیشرفت ۷۰ درصدی در عملیات جدول گذاری معابر شهر پرند، اقدامات شهرداری نسیم شهر در گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و … از جمله مهم‌ترین اخبار شهرداریهای استان تهران بوده است.

مشروح این خبرها به تفکیک شهرداری هر شهر در ادامه آمده است و اخباری که پیشتر در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منتشر شده است با کلیک بر روی تیتر، قابل مشاهده خواهد بود.

رخدادهای شهرداری پاکدشت

تلاش برای تکمیل فاز دوم بوستان بانوان پاکدشت

داریوش پازوکی شهردار پاکدشت گفت: شهردای پاکدشت مصمم است تا هرچه زودتر نسبت به تکمیل و تجهیز فاز۲ پارک بانوان اقدام نماید.

پروژه پل شهید اسدالله پازوکی رو به اتمام است

داریوش پازوکی شهردار پاکدشت به همراه ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر پاکدشت از پروژه پل غیرهمسطح شهید اسدالله پازوکی بازدید بعمل آوردند که در جریان این بازدید شهردار پاکدشت گفت: پروژه پل غیرهمسطح شهید اسدلله پازوکی بزرگترین پروژه عمرانی شهرستان پاکدشت است که با سرانجام رسیدن این مهم بار ترافیکی محور اصلی امام رضا(ع) کاسته و تردد شمال به جنوب پاکدشت و باالعکس به سهولت انجام خواهد پذیرفت.

رخدادهای شهرداری پرند

پیشرفت ۷۰ درصدی در عملیات جدول گذاری معابر شهر پرند

حبیب الله سعادتفر، سرپرست شهرداری پرند گفت: عملیات جدول گذاری خیابان ها و معابر سطح شهر پرند که از اواخر مرداد ماه سال جاری آغاز شده بود، به پیشرفت ۷۰ درصدی خود نزدیک می شود. اجرای پروژه های عمرانی و به فعلیت درآوردن فعالیت های زیر بنایی از الزامات رسیدن به توسعه شهری است.

وی افزود: به منظور تقویت زیر ساخت های شهری، تأمین رفاه عمومی شهروندان، توزیع عادلانه امکانات شهری، حذف نابرابری های منطقه ای و با هدف رسیدن به توسعه و عمران شهری عملیات اجرایی جدول گذاری و لوله گذاری جهت دفع آب های سطحی در خیابان های سطح شهر پرند در حال اجرا است و هم اکنون در مراحل پایانی این پروژه قرار داریم.

اجرای طرح نصب کفپوش ویژه نابینایان در پیاده روهای سطح شهر پرند

حبیب الله سعادت فر، سرپرست شهرداری پرند از اجرای عملیات نصب کفپوش ویژه نابینایان در سطح شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر این عملیات در برخی از نقاط شهر از جمله میدان امام خمینی (ره) تا درمانگاه مهر، بلوار علامه طباطبایی جنب ساختمان بسیج و خیابان رامند اجرایی شده و حدود ۳۰ درصد از این طرح عملیاتی شده است.

سرپرست شهرداری پرند تصریح کرد: کفپوش‌های ویژه نابینایان به صورتی است که افراد نابینا شیارهای تعبیه شده در این کفپوش ها را حس می‌کنند و متوجه مسیر مستقیم و تقاطع‌ها می‌شوند.

رخدادهای شهرداری نسیم شهر

اقدامات شهرداری نسیم شهر در گرامیداشت هفته نیروی انتظامی

تبلیغات شهری و فضاسازی محیطی گرامیداشت هفته نیروی انتظامی ، همکاری با راهور شهرستان بهارستان در خصوص چاپ و تحویل تعداد ۱۵ عدد بنر دو در سه متری با موضوع پیام های هشدار دهنده ترافیکی و آموزشی، همکاری با کلانتری ۱۲ نسیم شهر در خصوص چاپ و تحویل تعداد ۱۰ عدد بنر دو در سه با موضوع گرامیداشت هفته نیروی انتظامی ، درج پیام تبریک سرپرست شهرداری نسیم شهر در پورتال اطلاع رسانی ، ارسال پیام تبریک از سوی رئیس شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری و دیدار با فرماندهی انتظامی شهرستان بهارستان و فرماندهی کلانتری ۱۲ نسیم شهر و فرماندهی راهور بهارستان و… از اقدامات شهرداری نسیم شهر بود.

رخدادهای شهرداری پردیس

راکبان موتور در شهر پردیس صاحب کلاه ایمنی شدند

شهرداری پردیس در حرکتی نمادین چند کلاه ایمنی به راکبان موتور پردیس هدیه داد. در این مراسم مسئولانی همچون سردار ناظری فرمانده انتظامی شرق استان تهران آقای محمد لاله شهردار پردیس، جناب سرهنگ حسنوند فرمانده انتظامی شهرستان و … حضور داشتند. کلاه های ایمنی اهدایی به موتورسواران پردیس از سوی سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری پردیس تهیه شده بود.

رخدادهای شهرداری ملارد

جانمایی و استقرار ۶۵ باکس زباله درسطح شهر ملارد

معاونت زیست محیطی و خدمات شهری شهرداری ملارد گفت : ۶۵ باکس زباله  نو در مناطقی از شهر ملارد استقرار یافت.

یکی از وظایف واحد امور شهری تحت نظارت معاونت زیست محیطی و خدمات شهری شهرداری ملارد جمع آوری زباله های سطح شهر می باشد که در این راستا جهت تجمع متمرکز زباله ها پس از جانمایی پایه های سیمانی متعدد در مناطق شناسایی شده تاکنون تعداد ۶۵ باکس زباله جهت مناطق ذیل استقرار پیدا کردند.

آغاز عملیات آسفالت خیابان شیوا در فاز مارلیک

معاونت فنی و عمرانی شهرداری ملارد گفت: آغاز اجرای آسفالت خیابان شیوا واقع در فاز سه مارلیک از ۱۶ مهرماه آغاز شده است. در راستای بازسازی خیابان های سطح شهر واحد امانی نسبت به لکه گیری و آسفالت خیابان ها و کوچه های سطح شهر ملارد اقدام نموده است لذا بعد از اتمام جدول گذاری در خیابان شیوا جهت یکسان سازی این خیابان حد فاصل خیابان گل مریم تا تقاطع خیابان دکتر حسابی آسفالت گردید.

رخدادهای شهرداری تهران

منطقه۲:

طرح صرفه جویی در دستور کار منطقه دو قرار گیرد

عزیز اله نظری شهردار منطقه دو در جلسه شورای معاونین و مدیران منطقه دو بر در دستور کار قراردادن صرفه جویی  در تمام امور محوله تاکید کرد و گفت : صرفه جویی به طور ویژه و خاص در تمام ابعاد محوله دراولویت اصلی قرار گیرد و مدیران با برنامه ریزی مشخص و دقیق طرح صرفه جویی را اجرایی نمایند.

در جلسه شورای معاونین و مدیران شهرداری منطقه دو گزارش عملکرد شش ماهه منطقه دو و موضوعاتی در خصوص طرح صرفه جویی در منطقه دو، وضعیت نیروی انسانی، گزارش درآمد، گزارش از کسب رتبه نواحی، گزارش سامانه ۱۳۷ و سامانه ۱۸۸۸، گزارش نگهداشت و برف روبی به عنوان دستور جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

رفع ۱۱ مورد از نقاط آبگیر درسطح منطقه ۲

شهردار  منطقه دو از آمادگی و مدیریت بارش‌های فصلی و رفع نقاط آبگیر شناسایی شده درسطح منطقه دو  خبرداد و افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و بارندگی و بارش نزولات احتمالی نامنظم آسمانی، تمهیدات لازم از سوی مدیریت شهری منطقه دو انجام شده است تا هدایت و حرکت آب های سطحی ناشی از بارندگی های فصلی در مسیر کانال های جمع آوری کننده به سرعت انجام شود.

نظری  با اشاره به اینکه پاکسازی و لایروبی مسیل ها و کانال های اصلی از مهمترین اقداماتی است که به صورت مستمر و منظم در حال اجراست افزود : منطقه دو دارای ۶ مسیل و کانال اصلی  با نام های اوین درکه، فرحزاد، حسنک، سیل برگردان غرب، نی زار، عبدل آباد و کانال فرعی سنگی است که در طول ماه یک بار لایروبی می شوند تا شاهد تجمع ضایعات و زباله‌های شهری در این مسیرهای مهم شهری نشویم.

استاندارد سازی وسایل بازی کودکان در بوستان های منطقه ۲

شهردار منطقه دو از استاندارد سازی و ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان در بوستان های سطح منطقه دو خبر داد و افزود: به منظور استانداردسازی و ایمن سازی وسایل و زمین‌های بازی کودکان در اداره فضای سبز منطقه، طبق دستورالعمل تدوین شده،  از همه وسایل بازی سطح محدوده بازدیدهای کارشناسی طبق موازین استاندارد به عمل آمد که ایمن سازی وسایل بازی کودکان در پارک‌ها به صورت یک کار مستمر و با برنامه، همواره مورد توجه شهرداری منطقه دو است.

منطقه۴:

بیش از ۵۰۰۰ مترمربع از بزرگراه های شمال شرق تهران رنگ آمیزی شد

حسین سیگارودی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از پاکسازی، شستشو و رنگ آمیزی جداول، معابر و جداره های شهری در بزرگراه های منطقه خبر داد و گفت: همزمان با فصل پاییز اقدامات پاییزی نظافت و رنگ آمیزی معابر شهری آغاز شد. در ادامه اجرای طرح ساماندهی و رفع مشکلات بصری در محلات و معابر بیش از ۵۰۰۰ مترمربع از جداول، دیواره ها و المان های شهری بزرگراه شهید باقری شستشو، گندزدایی و رنگ آمیزی شد.

سیگارودی با اشاره به دیگر اقدامات فصلی گفت: در راستای جلوگیری از احتمال آبگرفتگی ، مانداب و گل و لای در کانال ها ، انهار ، منهول ها و کانیوها و در نهایت تصاعد بوی بد ناشی از آن ، لایروبی و پاکسازی انهار در دستور کار اداره خدمات شهری قرار گرفته و این طرح در تمامی معابر سطح منطقه به مرحله اجرا درخواهد آمد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون، ۳۰۰۰ مترمربع از انهار منطقه ۴ در قالب طرح نگهداشت شهر در محله تهرانپارس لایروبی شده است.

ساماندهی سرویس‌های مدارس در شمال شرق تهران

محمد اناری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ گفت: همزمان با فصل پاییز و بازگشایی مدارس، ۳ خط جدید به سرویس مدارس منطقه افزوده شد. همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۳ خط مینی بوس مدرسه در منطقه ویژه دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه به صورت تفکیک پسرانه و دخترانه راه اندازی شد که با استقبال بی سابقه دانش آموزان ساکن در منطقه روبه رو گردید.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه۴ گفت: دانش آموزان می توانند با در دست داشتن کارت های اعتباری حمل ونقل عمومی از این سرویس ها با هزینه نیم بها استفاده کرده و والدین نیز همزمان با کارت زدن دانش آموز خود به هنگام سوار شدن به سرویس مدرسه با دریافت پیام کوتاه از سوار شدن فرزند خود به داخل سرویس مدرسه مطلع گردند.

منطقه۶:

ایمن سازی پایانه مسافربری بیهقی در میدان آرژانتین

ولی مسگری نجاتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ از ایمن سازی پایانه مسافربری بیهقی در میدان آرژانتین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پایانه بیهقی یکی از پر رفت و آمدترین پایانه های شهر تهران برای جابجایی مسافران است اصلاح و نو سازی ترافیکی این پایانه در دستور کار قرار گرفت.

تمهیدات شهرداری منطقه ۶ برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در مرز شلمچه

عظیم بابایی شهردار منطقه ۶ با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۶ همچون سال های پیش در مرز شلمچه به زائرین اربعین حسینی خدمت رسانی می کند گفت: تیمی از شهرداری منطقه در مرز شلمچه مستقر و نسبت به آماده سازی منطقه و برپا شدن موکب ها اقدام کرده و شرایط را برای پذیرایی از زائرین مهیا می کند.

بابایی توضیح داد: با اعزام تیمی از منطقه در نخستین مرحله، شستشوی موکتها و نصب چادرها در دستور کار قرار گرفته و اصلاحات عمرانی مورد نیاز از جمله در حوزه بهداشت عمومی صورت می گیرد.
وی با اشاره به استقرار اورژانس، آتش نشانی، نیروهای شهر سالم در مرز شلمچه گفت: نیروهای خدمات شهری و ماشین آلات مورد نیاز نیز به منطقه فرستاده می شود.

منطقه۷:

برگزاری کارگاه اختلالات رفتاری کودکان و تغذیه سالم

محمدرضا غلامی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ از برگزاری کارگاه اختلالات رفتاری کودکان و تغذیه سالم در سرای محلات منطقه با هدف افزایش سطح آگاهی و مهارت‌های والدین خبر داد و افزود: آموزش بازیهای مشارکتی، جشن روز جهانی کودک در کارگاه های نقاشی ،کارگاههای مهارتهای ارتباط با کودکان، امنیت کودکان و رشد و خلاقیت، بخشی از اقداماتی است که در سرای محلات منطقه در هفته جهانی کودک اجرا می‌شود.

منطقه۱۰:

استفاده از ظرفیت و توان بالقوه نخبگان و صاحب نظران عرصه معماری و شهرسازی در نوسازی بافت های فرسوده منطقه ۱۰

سهیلا صادق زاده، شهردار منطقه۱۰ در اولین نشست خود با مدیران دفاتر خدمات نوسازی بر شناسایی و استفاده بهینه از توان و پتانسیل نیروهای نخبه محلی با گرایش طراحی شهری و معماری در نوسازی بافت های فرسوده تاکید کرد و افزود: یکی از اهداف تشکیل دفاتر خدمات نوسازی شناسایی و تهیه اسناد پشتیبان ، تدوین طرح های متناسب با رویکرد نوسازی در محلات، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و همچنین ترغیب ساکنین بافت های فرسوده و جلب مشارکت سازندگان برای نوسازی می باشد.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از توان و ظرفیت صاحب نظران و نخبگان عرصه شهرسازی و معماری در حفظ هویت و فرهنگ مردم و همچنین ایجاد زیبایی بصری در بافت های فرسوده تصریح کرد: دفاتر خدمات نوسازی می بایست به عنوان مشاورین اجتماعی همواره در کنار ساکنان بوده و تلاش کنند تا با حفظ خاطرات قدیمی موجود در منطقه و افزایش احساس تعلق خاطر، روند نوسازی را تسهیل کنند.

منطقه۱۵:

بهسازی و مرمت معابر منطقه ۱۵ با پخش ۱۴ هزار تن آسفالت

محمدی شهردار منطقه ۱۵ گفت: در راستای نگهداشت شهر؛ معابر نواحی هشتگانه منطقه ۱۵ با پخش ۱۴ هزار تن آسفالت طی شش ماه امسال بهسازی شد.

وی افزود: در راستای تسهیل در تردد وسایل نقلیه، افزایش مقاومت لایه های زیرین معابر در مقابل نفوذ باران و آبهای سطحی روان و همچنین بهبود منظر شهری معابر نواحی هشتگانه، منطقه لکه گیری و روکش آسفالت شد.

به گفته وی از مجموع ۱۴هزار تن آسفالت پخش شده، بیشترین تناژ آسفالت در معابر ناحیه دو در حجم۳۶۴۳ تن توزیع شد.

شهردار منطقه تاکید کرد: در این راستا طی شش ماه امسال بیش از ۱۷۰۰ تن آسفالت در معابر ناحیه یک، ۱۹۶۵ تن در ناحیه سه، ۷۱۷ تن در معابر ناحیه چهار، بیش از ۱۲۰۰ تن در معابر ناحیه پنج، ۲۹۹۷ تن در معابر ناحیه شش و بیش از ۲۰۰۰ تن آسفالت در معابر نواحی حریم منطقه (نواحی ۷ و ۸ ) پخش شد.