شرکت ایران در نمایشگاه جهانی معماری و شهرسازی در دانشگاه ملبورن
شرکت ایران در نمایشگاه جهانی معماری و شهرسازی در دانشگاه ملبورن

نمایشگاه جهانی پروژه های معماری و شهرسازی GAP )Global Architecture Profiling)در دانشگاه ملبورن استرالیا برگزار می شود و ایران، مهمان ویژه آن است. ایده نمایشگاه GAP به وسیله یکی از استادان دانشگاه ملبورن، بلیر گاردینر مطرح شده و هدف از برگزاری آن،   بسط و گسترش روابط فرهنگی بین شهر ملبورن و سایر شهرهای دنیا از طریق […]

معماری

نمایشگاه جهانی پروژه های معماری و شهرسازی GAP )Global Architecture Profiling)در دانشگاه ملبورن استرالیا برگزار می شود و ایران، مهمان ویژه آن است.

ایده نمایشگاه GAP به وسیله یکی از استادان دانشگاه ملبورن، بلیر گاردینر مطرح شده و هدف از برگزاری آن،   بسط و گسترش روابط فرهنگی بین شهر ملبورن و سایر شهرهای دنیا از طریق به نمایش گذاشتن پروژه های طراحی و معماری مراکز مختلف شهری است.

در سال جاری تحصیلی، تهران به عنوان هفتمین شهر برای نمایش کارهای معماری انتخاب شده است. از این رو کمیته برگزاری GAP؛ از ۷ دفتر معماری برجسته ایرانی که پروژه های ساخته شده شاخصی در شهر تهران دارند دعوت کرده تا در این رویداد شرکت کنند.

از ایران هم استودیوی معماری کیوانی و همکاران، دفتر معماری هوبا طرح، دفتر معماری مجد آبادی، کلوت، گروه طراحی شیفت، دفتر معماری موج نو به نمایشگاه جهانی معماری در دانشگاه ملبورن استرالیا دعوت شده اند.

نیما کیوانی و در توضیح این رویداد  گفت: نمایشگاه مورد نظر، یک فعالیت دانشجویی است که به همت مدرسه طراحی دانشگاه ملبورن استرالیا اتفاق می افتدو فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر معماری و معماران معاصر ایران در جامعه جهانی است. امروز ما شاهد توجه بسیار رسانه ها و سازمان های جهانی فعال در عرصه معماری هستیم و این مساله، نوید بخش پیشرفت روز افزون جایگاه معماری کشور ما در دنیاست.

در این رویداد که از هفت دفتر شناخته شده و فعال معماری فعال در تهران که پیش از این هم آثار قابل دفاعی را به نام خود ثبت کرده اند دعوت شده تا کارهای خود در شهر تهران را در غالب یک نمایشگاه به معرض دید عموم و  همچنین دانشجویان طراحی و معماری دانشگاه ملبورن بگذارند.

همچنین در کنار این نمایشگاه، مصاحبه های کاملی هم با معماران ایرانی انجام شده که در وب سایت ها و نشریات و صفحات اجتماعی دانشگاه منتشر می شود و علاوه بر آن به صورت کتاب و کاتالوگ در کنار گزارش کاملی از نمایشگاه به چاپ خواهد رسید.

در کنار این موارد یک گزارش و فیلم ویدئویی هم در این نمایشگاه  در برابر دید مخاطبان قرار می گیرد که به صورت پرسش و پاسخ  است و به طرح سئوالات تخصصی در زمینه معماری و دغدغه های معماران می پردازد.

این نمایشگاه از ساعت ۶ عصر، ۲۸ سپتامبر برابر با ششم مهر ماه در آتریوم مدرسه طراحی دانشگاه ملبورن آغاز به کار می کند  و تا تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷  یعنی ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.