افزایش همکاری های بین ایران و اسپانیا در حوزه روابط دو جانبه و توسعه روابط تجاری
افزایش همکاری های بین ایران و اسپانیا در حوزه روابط دو جانبه و توسعه روابط تجاری

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب، گفت: همکاری های بین ایران و اسپانیا در حوزه روابط دو جانبه و توسعه روابط تجاری و اقتصادی رو به افزایش است.  علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در حاشیه دیدار با آلفونسو داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: […]

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب، گفت: همکاری های بین ایران و اسپانیا در حوزه روابط دو جانبه و توسعه روابط تجاری و اقتصادی رو به افزایش است.

 علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در حاشیه دیدار با آلفونسو داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رابطه ایران و اسپانیا بسیار قدیمی است و حدود ۵۰۰ سال قدمت دارد و اسپانیا یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی است که با ایران رابطه داشته و تقریبا در اغلب موارد، روابط مثبت بوده و رابطه ما با اسپانیا در حال حاضر بسیار متفاوت و در جهت گفت و گوی سازنده است.

ولایتی گفت: در شرایط پس از انقلاب، ما همواره شاهد موضع گیری های مثبت اسپانیا در باره ایران بودیم و در جلسه ای که با هم داشتیم درباره توسعه روابط دو جانبه و همچنین همکاری مشترک برای ایجاد صلح در منطقه غرب آسیا گفت و گو شد.

وی افزود: هر دو به این مساله باور داریم که باید کشورهای منطقه توسط مردم منطقه اداره شود و حکومت های مردمی بدون دخالت بیگانگان پیش برود و تلاش کنیم که مردم بخصوص در یمن که دچار مشکلات معیشتی و مسائل تاسف بار ناشی از جنگ هستند از این شرایط سخت محاصره و تحمیل مشکلات بیرون بیایند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری های بین ایران و اسپانیا در حوزه روابط دو جانبه و توسعه روابط تجاری و اقتصادی رو به افزایش است.