کمیسیون اوراق بهادار آمریکا نسخه بیت‌کوین را پیچید
کمیسیون اوراق بهادار آمریکا نسخه بیت‌کوین را پیچید

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با صدور یک اطلاعیه و زیر سوال بردن پلت فرم های تجارت ارز رمزنگار موجبات سقوط ارز دیجیتال بیت‌کوین را مهیا کرد.  به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، قیمت بیت‌کوین به دلیل هشدار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مبنی بر غیر قانونی بودن احتمالی پلت فورم تجارت ارزهای […]

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با صدور یک اطلاعیه و زیر سوال بردن پلت فرم های تجارت ارز رمزنگار موجبات سقوط ارز دیجیتال بیت‌کوین را مهیا کرد.

 به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، قیمت بیت‌کوین به دلیل هشدار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مبنی بر غیر قانونی بودن احتمالی پلت فورم تجارت ارزهای رمزنگار به کمترین رقم در ۱۰ روز اخیر سقوط کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در اطلاعیه ای اعلام کرد که اگر یک پلت فرم به دنبال عرضه دارایی دیجیتال و انجام داد و ستد آن است، باید این روند توسط یک رگولاتور به عنوان مرجع ملی اوراق بهادار ثبت شود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که بسیاری از پلت فرم های عنوان داد و ستد ارز رمزنگار را به خود نسبت می دهند که این موضوع می تواند منجر به سوء تعبیر برای سرمایه گذارانی که به دنبال استانداردهای رگولاتوری بورس ملی هستند، شود.

ضمن اینکه بعضی از این پلت فرم ها ادعا می کنند که از یکسری استانداردهای سختگیرانه استفاده می کنند تا به کسب و کار خود رونق بیشتری دهند و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این استانداردها را تایید نمی کند.

بر پایه این گزارش، بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با ۷.۵۳ درصد کاهش به ۹ هزار و ۹۲۴ دلار در هر واحد رسیده است که علت اصلی آن صدور این اطلاعیه از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است؛ ضمن اینکه در ساعات اولیه روز چهارشنبه به ۹ هزار و ۴۵۰ دلار در هر واحد هم رسیده بود. همچنین قیمت سایر ارزهای رمزنگار از قبیل بیت‌کوین کش، لیت کوین و اتریوم هم روند نزولی به خود گرفته است.