اعلام خواهر خواندگی شهر تدمر سوریه با شهر پیستوم ایتالیا
اعلام خواهر خواندگی شهر تدمر سوریه با شهر پیستوم ایتالیا

موافقتنامه خواهر خواندگی شهر پیستوم ایتالیا با شهر تدمر سوریه در همایش جهانگردی شهرهای باستانی حوزه مدیترانه به امضا رسید. به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد  غرفه سوریه در همایش جهانگردی شهرهای باستانی حوزه مدیترانه که از ۱۲ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ در شهر پیستوم ( Paestum ) ایتالیا برگزار شد ، مورد استقبال زیادی […]

موافقتنامه خواهر خواندگی شهر پیستوم ایتالیا با شهر تدمر سوریه در همایش جهانگردی شهرهای باستانی حوزه مدیترانه به امضا رسید.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد  غرفه سوریه در همایش جهانگردی شهرهای باستانی حوزه مدیترانه که از ۱۲ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ در شهر پیستوم ( Paestum ) ایتالیا برگزار شد ، مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

این همایش هر ساله با هدف تقویت پیوند فرهنگ ها و تمدن های مشترک حوزه مدیترانه برگزار می شود و اهمیت شهرهای باستانی از این نظر که منابع تمدنی و فرهنگی هستند، مورد بررسی قرار می گیرند.

در بیست و یکمین دوره این همایش ، شهر باستانی تدمر سوریه به دلیل این که نمادی جهانی و دربردارنده مهمترین آثار کشورهای مشرق زمین و یکی از بارزترین مقاصد جهانگردی در دوره معاصر بوده است، موضوع همایش و فعالیت های گوناگون و میزگردهای حاشیه ای همایش بود .

شرکت کنندگان در همایش، جایزه سالانه مهمترین مکتشف آثار باستانی را به شهید خالد الاسعد رئیس اداره موزه ها و آثار باستانی تدمر که توسط تروریست های تکفیری به بدترین شکل به قتل رسید ، اهدا کردند .

نمایندگی سوریه در این همایش بر عهده اتحادیه اتاق های جهانگردی سوریه بود که در پی دعوت رسمی از محمد خضور رئیس اتحادیه صورت گرفت و به نماینده سوریه غرفه رایگان برای برپایی نمایشگاه جنبی اختصاص یافت .

خضّور طی سخنرانی در همایش و همچنین مصاحبه تلویزیونی با اشاره به تأثیرات و ابعاد جنگ در سوریه ، تخریب روشمند و سرقت آثار باستانی سوریه را نابودی تاریخ انسان و نوعی اهانت به بشریت برشمرد و تأکید کرد: تمدن سوریه و آثار باستانی آن طبق برنامه حساب شده ای و توسط ابزارهای افراطی گمراه که معتقد به تکفیر و حذف دیگران هستند ، هدف تخریب و نابودی قرار گرفته است . آنچه در تدمر اتفاق افتاده ، نابودی عمدی آثار منحصر به فردی است که قابل ارزش گذاری نبودند و خسارتی نه فقط برای سوریه بلکه برای کل جهان بود .

محمد خضور ضمن تشریح اهمیت و عظمت تدمر ، افزود: تدمر نه فقط به سوریه بلکه به همه افراد بشر در دنیا متعلق است و از علاقمندان به آثار باستانی دعوت کرد از سوریه و تدمر که هم اکنون آزاد و خالی از تروریست هاست، دیدار کنند.

خضّور در کنار حضورش در این برنامه ، موافقتنامه خواهر خواندگی شهر پیستوم با شهر تدمر را با شهردار پیستوم امضا کرد . این موافقتنامه شامل بندهای همکاری برای تبلیغ و ترویج متقابل دو شهر و راه اندازی سفرهای توریستی و توسعه همکاری های فرهنگی و فکری است.