سرمايه‌گذاری‌های ايران خودرو در اولويت تجديد ارزيابی
سرمايه‌گذاری‌های ايران خودرو در اولويت تجديد ارزيابی
مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو از اولويت داشتن تجديد ارزيابی سرمايه‌گذاری‌های اين خودروساز برای خروج از ماده 141 خبر داد و گفت: تجديد ارزيابی دارايی‌ها در اولويت دوم قرار دارد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از اولویت داشتن تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های این خودروساز برای خروج از ماده ۱۴۱ خبر داد و گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌ها در اولویت دوم قرار دارد.

به گزارش ایکوپرس، هاشم یکه زارع در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام ایران خودرو در سالن اجتماعات ساپکو گفت: به منظور حفظ ارزش ذاتی سهام ایران خودرو، در صورتی که تجدید ارزیابی سرمایه گذاری‌ها برای خروج از ماده ۱۴۱  کفایت نکند، به سراغ دارایی رفته و اولویت اول ما زمین ها خواهد بود.

وی درعین حال تصریح کرد: در صورتی که تجدید ارزیابی سرمایه گذاری ها امکان خروج از ماده ۱۴۱ را فراهم کند دیگر نیاز به تجدید ارزیابی دارایی ها نخواهد بود.

هاشم یکه زارع در ادامه به قرارداد با پژو اشاره کرد و گفت: ایران خودرو در قرارداد اول با پژو تجربه تلخی داشت اما در قرارداد دوم تمام تلاش خود را صرف کردیم تا طوری تنظم شود که در صورت ترک مجدد بازار، پژو متضرر شود و این اتفاق هم افتاد.

وی خاطرنشان کرد: این که ما توانستیم پژو ۳۰۱ را ساخت داخل کنیم نشان می دهد که در قراردادی که اجرا شد موضوع انتقال دانش و تکنولوژی انجام شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تولید محصول ۳۰۱ در سال ۹۸ را کار بسیار خوبی توصیف کرد و در پاسخ به کسانی که اظهار می کنند امکان تولید این خودرو وجود ندارد گفت: وقتی ما در ایران خودرو به سراغ کاری می رویم حتما اتفاق می افتد، البته با حمایت و پشتیبانی قطعه سازان که همواره فعل خواستن را صرف می‌کنند. ما بدون حضور پژو این پروژه را تا تحقق کامل پیش خواهیم برد.

وی علاوه بر ۳۰۱، تولید و عرضه ۲۰۷ با سقف پانوراما و دناپلاس با گیربکس اتوماتیک را برنامه سال جاری ایران خودرو اعلام کرد و گفت: ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و خانواده گروه صنعتی ایران خودرو باید دست در دست هم از مسیر بحران عبور کنیم. مقام معظم رهبری سال را رونق تولید نام گذاری کرده اند همه باید کمک کنیم تا از راه تولید و صادرات اقتصاد مملکت‌مان را رونق بخشیم.

  • منبع خبر : فارس