بنیاد سوروس که با ابتکار سازمان مرکزی اطلاعات امریکا (سیا) با ظاهری پوششی به نام یک یهودی سرمایه دار آمریکائی تشکیل شده چند سالی است نقش کلیدی و مهمی در صحنه سیاست بین الملل ایفا میکند. این بنیاد یک هولدینگ پنجاه و یک درصدی است که در سناریو های کلان جهانی برای ورود به عرصه […]

بنیاد سوروس که با ابتکار سازمان مرکزی اطلاعات امریکا (سیا) با ظاهری پوششی به نام یک یهودی سرمایه دار آمریکائی تشکیل شده چند سالی است نقش کلیدی و مهمی در صحنه سیاست بین الملل ایفا میکند. این بنیاد یک هولدینگ پنجاه و یک درصدی است که در سناریو های کلان جهانی برای ورود به عرصه عملکرد سه نقش مهم را بعهده دارد.
اولین نقش مهم شناخت جامع از منافع امریکا در رخدادهای بین المللی است و در این فرایند باید اذعان نمود که همه سازمانهای مطالعاتی و اطلاعاتی نقش همراه و همکار خود را در مساعدت با این بنیاد ایفا میکنند. این مجموعه از ساختارها کمک های مهمی را بعهده میگیرند که به برخی از آنهامیتوان اشاره داشت.
الف- سازمانهای اطلاعاتی و بنیادهای وابسته به نظام سرمایه داری از عناصر کلیدی در کشورها، از افراد و احزاب و حتی جریانها، پرونده دارند . چرا که بیش از سی سال است که در کشورهای جهان پروژه ای با عنوان مطالعاتی who is who و یا شناخت عوامل شاخص طراحی نموده و بدست عناصر دست چندم خود اجرائی نموده اند و سال به سال این فایل یا پرونده کل شاخصین یک کشور را رصد نموده و بروز رسانی میکنند.
با جمع آوری اطلاعات میدانی از هر صاحب عنوانی در کشورها شناخت جامع وکاملی دارند و این فایل به آنها اجازه میدهد در کمک به یافتن یک عامل اجرائی در یک پروژه نقش ایفا کنند.
ب- هنگامی که منافع ایالات متحده با راهبرد کوتاه مدت و میان مدت و حتی دراز مدت دریک کشور یا منطقه تعریف گردید، فایلی مطالعاتی باعنوان SWOT (یافتن قوت و ضعف و فرصت و تهدید) آغاز و در این فرایند سهم دیگر کشورها برای نشستن کنار ۵١ درصد دربنیاد سوروس تا حد ۴٩ درصد تعریف میشود، تا نقش محوری امریکا در تصمیم سازی حفظ و پایدار باقی بماند.

دومین مرحله تعریف منافع مشترک امریکا با دیگر کشورهاست و آمریکا هیچ ابائی از اینکه کشورها و احزاب و گروه ها و حتی جریانها را در یک پروژه مشارکت داده و قدرالسهمشان را در آن پروژه بپردازد، ندارد . همانگونه که از ساختار ماسونیسم و مافیا و حتی احزاب منطقه ای و کشوری و یا جریانها در این سالها استفاده کرده و مشغول استفاده است.
نقش القاعده و همسوئی آنها با منافع امریکا بوضوح و آشکار این واقعیت را تعریف میکند.

سومین مرحله تعریف ساختار عملیاتی است و کانون مرکزی هر پروژه برای اجرای آن پروژه با استفاده از جریان پشتیبانی خود که میتواند ساختاراطلاعاتی یک کشور با یا بدون همراهی احزاب و گروه ها و جریانها بوده باشد، اولویت ها و زمانبندیها و ماموریتها و بقول کنترل پروژه ایها مایل استونها را تعریف و زمان شروع کار معین میشود. درست همانند آنچه در کشورهای دنیا با شگرد کودتای مخملی رخ داده است.
جنبش سبز در ایران مو به مو با این ساختار شکل گرفت و از ابزارهای سیاسی استفاده شد تا عنصری مثل میر حسین موسوی که خدمات شایان توجهی در دوره صدارتش به استکبار انجام داده بود و بعدها هم یک عنصر در آب نمک خوابیده برای استکبار بحساب می آمد بقدرت برسد و اهداف ممکن الحصول آنها را اجرا نماید. که هوشیاری رهبری و بخش پاک ساختار نظام مانع شد. شاخصه مهم این جریان سازی رنگ است. رنگ ها عنصر همسو کردن جریانها در کشورها هستند و صد البته استکبار در ساختار سازی عنصری را هم خرج منحرف کردن اذهان در پیشنهاد ارائه رنگ حرام و خرج اهداف خود میکند. ملتها همیشه باید از رنگها بترسند. کودتای مخملی گاها با استحاله همراه است و جنبش ها و تبلیغهای رنگی نوعا از اهدافی نهان برخوردارند.گاهی آنقدر فریبنده ظاهر میشوند که پاک ترین جریانها را هم به وسوسه ی همراهی میکشانند.
جنبش تمرد هم درست مانند جنبش سبز همین ساختار را دارا بوده و هست و در مرحله ابتدائی توانسته موانع مهمی را در کشور مصر از پیش رو بردارد و این تازه آغاز ماجراست. نقش کلیدی احمد ماهر و نقش روغن کاری عناصر سکولاری مانند عمروموسی و حمدین صباحی و محمد البرادعی و حتی عنصر وابسته ی رسمی به سیا مانند احمد شفیق در این کودتای مخملی هویداست بی شک عناصر نفوذی در احزاب مصر از اخوان المسلمین گرفته تا حزب وفد و جمعیت اسلامی و النور نقشهای برجسته ای چه آشکار و چه پنهان ایفا نموده اند و با ادامه این جریان بدون شک نقش ها ی محوری دیگری بعهده خواهند گرفت.
اما وظیفه و تعهد ملی در مصر ایجاب میکند اهداف دقیق و تعریف شده ای پیش پای انقلاب خود گذاشته و با خرد ورزی و حضور و استقامت بدون آنکه از ترفند های فرسایشی بنیاد سوروس خسته شوند کار انقلاب خود را که به نسبت آنچه در ایران رخ نمود بسیار دشوار تر و طولانی تر است، بسمت پالایش همه جانبه به پیش ببرند زیرا قرآن مجید تضمین فرموده است که
ومن یتق الله یجعل له مخرجا