واحدهای تولیدی ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند
واحدهای تولیدی ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته در بخش رونق تولید ۲۸ هزار و ۶۰۲ واحد و طرح صنعتی، معدنی و کشاورزی کشور به میزان ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.  علی رحمانی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین افزود: بانک های خصوصی همچنان در […]

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته در بخش رونق تولید ۲۸ هزار و ۶۰۲ واحد و طرح صنعتی، معدنی و کشاورزی کشور به میزان ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

 علی رحمانی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین افزود: بانک های خصوصی همچنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید عملکرد قابل قبولی ندارند و در استان قزوین نیز با وجود جذب ۳۵ درصدی منابع، تنها سه درصد پرداختی داشته اند.وی ادامه داد: تولیدکنندگان از دریافت تسهیلات بانک های خصوصی ناامید شده اند که باید در این زمینه دیدگاه های موجود تغییر کند.
به گفته وی، سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ جلسه ملی با دریافت ۳۲ هزار پرونده و تصویب ۳۸هزار مصوبه تشکیل شد که ۵۳ درصد آنها مورد اجرا قرار گرفت.
رحمانی اضافه کرد: کارگروه ملی با مصوبه دولت و به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پیگیری مشکلات تولید در کنار سایر ساختارها مانند ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: میان سرمایه دار و سرمایه گذار همیشه تفاوت های زیادی وجود داشته که باید با تغییر نگاه و رفتارهای خود برای جذب سرمایه گذار و رفع تهدیدهای بزرگ از جمله بیکاری و فقر اقدام کنیم.
قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت اضافه کرد: امسال طرح شناسایی ظرفیت های تولید ملی را با هدف ایجاد تولید و اقتصاد پویا که در واقع همان توجه به درون زایی اقتصاد مقاومتی است را به مورد اجرا گذاشته و تا تیرماه سال جاری نیز به پایان می رسد.
وی با اشاره به بی ثباتی نرخ ارز گفت: این مساله در سال گذشته نیز وجود داشت که همه مشکلات در این حوزه در سفر رئیس جمهوری به تبریز جمع بندی و برنامه ریزی شد.
رحمانی، تثبیت نرخ ارز را از پیش نیازهای تولید برشمرد و افزود: همه باید کمک کنیم تا آسیب به واحدهای تولیدی را به حداقل رسانده و امید به آینده را از دست ندهیم.
این مسئول همچنین گفت: متاسفانه فرار مالیاتی در کشور بیش از ۲ برابر وصول آن بوده و این مساله به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
وی خاطر نشان کرد: باید بپذیریم که استحکام بنیان های صنعتی کشور از واجبات بوده و اگر تولید مستحکمی در کشور ایجاد نشود دلالی، واسطه گری و بی ثباتی در اقتصاد کشور به وجود خواهد آمد.
قائم مقام وزیر صنعت، معاون و تجارت در جریان سفر به استان قزوین از یک شرکت تولیدکننده انواع بیسکویت و ویفر با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و یک واحد تولیدی در زمینه تولید قطعات خودرو و یک کارخانه نیمه کاره در زمینه تولیدی ظروف پلاستیکی بازدید کرد.
وی همچنین از نمایشگاه دائمی محصولات شرکت های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین نیز بازدید به عمل آورد.
استان قزوین از ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی، یک شهر صنعتی و در مجموع سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری برخوردار است.