انتخاب اصلح – انتخابات باشکوه
انتخاب اصلح – انتخابات باشکوه
از جمله ویژگی های بارز یک نظام دموکراسی و مردم سالار،برگزاری انتخابات پرشور باحضور حداکثری مردم آن جامعه می باشد.

انتخاب اصلح – انتخابات باشکوه

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، از جمله ویژگی های بارز یک نظام دموکراسی و مردم سالار،برگزاری انتخابات پرشور باحضور حداکثری مردم آن جامعه می باشد.

که لازمه انتخابات ،آزادی حق انتخاب شدن و حق انتخاب کردن از سوی مردم جهت مشارکت در رفراندوم و تعیین سرنوشت کشور طی یک دوره چهارساله یا زمانبدی مشخصی ست.

انتخابات فرصتی برای ورود نیروهای تازه نفس با نظرات و افکار جدیدتر و مسیر های بهتر جهت حرکت به سوی عمران و آبادانی سیاسی اجتماعی فرهنگی و…، که بی شک نباید نقش افراد با تجربه را در چرخه تصمیم گیری کشور نادیده گرفت.
یعنی تلفیقی از ایده جدید، نیروی تازه نفس، همراه با بهره جستن از تجربه افراد کاردان ،که باید دارای تعهد و تخصص باشند.
تعهد و تخصص هر دو مکمل یکدیگرند و هر کدام به تنهایی فاقد اهمیت و کاربرد اساسی ست.

رقابت های انتخاباتی باید، در فضایی سالم به دور از تنش وشانتاژهای تبلیغاتی باشد، تامردم بتوانند در فضایی شفاف بهترین گزینه را انتخاب کنند.
قطعآ همراهی اکثریت منطقه ای با اکثریت ملی میتواند تاثیر بسزایی در سرنوشت کلان کشور داشته باشد.پس باید بر نظر و انتخاب خودمان ارج نهیم و در راستای خلق حماسه ای بزرگ و باشکوه قدم برداشت.

باید با انتخابی شایسته به دور از تعصبات قومی قبیله ای، به دنبال رفع مشکلات جامعه و اثربخشی عملی جهت توسعه و پیشرفت در تمام امورات کشور باشیم.
بدون شک مجلس در رأس امور است،اگه نمایندگان شایسته و انقلابی انتخاب کنیم،که تنها دغدغه یشان پیشرفت کشور و رفاه وآسایش مردم باشد،نه جدال و ستیزهای حزبی،و باندبازی های گروهی- متاسفانه گاها افرادی با برانگیختن احساسات قوم و قبیله ای و محله ای، باعث میشوند تا مردم بجای انتخاب آگاهانه، احساسی انتخاب کنند، پر رنگ تر کردن ارزش های محله ای قومی قبیله ای،در انتخابات، بازگشت به ارزشهای جوامع سنتی و کهن است که با هیچ مینا و معیار دینی و علمی سازگار نیست. و احجاف بزرگی ست بر نخبگان اهل علم و نظر و افراد توانمندی که دل در گروه توسعه و پیشرفت شهر و دیار خویش دارند.

آن مقدار که ما به باید ها تاکید میکنیم باید به اندیشه ای اصولی بر واقعیت های موجودکه در جامعه نفوذ پیدا کرده است دقت کنیم و با تدبیر و اندیشه منطقی، بیهود شعار انتخاباتی تبلیغاتی سر ندهیم و مردم را سردرگم وعده های انتخاباتی خویش نسازیم.
زیرا با طرح مسائل ایده آلیستی و تحریک عواطف و احساسات قومی قبیله ای محله ای به جایی نخواهیم رسید. و تنها توانسته ایم با مردم بازی دورغینی به راه بیندازیم،که بعد از گذشت اندک زمانی،عدم توانایی و کار آمدی منتخب مردم، موجب نارضایتی خود مردم شود.

اصولا نقد قومیت گرایی و عدم انتخاب قومی محله ای به منزله نادیده گرفتن آداب و رسومات قوم و دیار نیست.
بلکه با احترام گذاشتن به همه اقوام و فرهنگ های غنی قومی در جامعه از آسیب های نوگرایانه غربی که سالهاست با تهاجم فرهنگی به اصول دینی(اسلام) و ملی(ایران) حمله ور شده اند، در امان وایمن خواهیم ماند.
اما باید هوشیار باشیم و درست انتخاب کنیم.
زیرا کرسی قدرت موجب لغزش میشود،و آن هایی که تا دیروز با شعار قومی قبیله ای محله ای توانستند رای مردم را بگیرند آنچنان در کرسی قدرت غرق شده اند و به خودشیفتگی رسیده اند که نه تنها مردم بلکه خود را فراموش کرده اند.

همواره موضوع تشویق و ترغیب قومی قبیله ای مردم در انتخابات از سوی بعضی افراد فرصت طلب ،جهت کسب کرسی قدرت مربوط به دوره خاصی نیست.
بویژه در شهرهای کوچک و حتی کلان شهرهایی نظیر اهواز، که رنگین کمان اقوام در آن زندگی میکنند، افراد فرصت طلب بجای محوریت قراردادن، وحدت و همدلی، متاسفانه بر طبل قومیت گرایی میزنند و از مردم فرصت انتخاب اصلح و شایسته را میگیرند.

در این مجامع شهری و حتی روستایی وقتی از امور سیاسی صحبت میشود به اهمیت خویشاوندی، بعنوان منبع و عامل تولید قدرت در مرحله بعد از انتخابات که همانا توزیع قدرت بین بستگان و نزدیکان است، پی می بریم.

در این نگاه اگر چه در انتخابات فرد شایسته را میشناسیم ولی به صرف اینکه وابستگی طایفه ای یا دوستی داریم. ما او را انتخاب نمیکنیم.
به دلیل همین نگرش بسته فکری مبنی بر انتخاب دوست و فامیل، بخش قابل توجهی از افراد جامعه را بهمراه خود از مسیر درست انتخاب کردن منحرف میکنیم و بعد از انتخابات به خودی خود به انزوا کشیده میشوند. و هر آنکس که نزدیکتر به منتخب سهم و سودش بیشتر از دیگران.

در این اوضاع و احوال حساس که بعضی ها با هر حلیه و نیرنگ برای رسیدن به قدرت به دنبال جذب آرای مردمی هستنند،
علمای دینی؛ بزرگان عشیره،قبایل و طوایف، افراد ذی نفوذ اجتماعی. و صاحب منصب و معتمد مردمی فرهیختگان نخبگان واساتید علمی و صاحب تریبون و قلم های دلسوزانه اصحاب رسانه. موظف هستند نسبت به ترویج وتبلیغ و ترغیب مردم جهت حضور باشکوه در انتخابات و حمایت از گزینه های شاخص و کاردان دارای معیارهای واقعی انقلابی،  جهت ارتقای سطح فرهنگی و آگاه سازی واطلاع رسانی عمومی نقش تاریخی خود را ایفا کنند.تا خادمین راستین مردم در جایگاه نمایندگی از حق و حقوق ملت صاحب رای و نظر شوند.
زیرا سکوت بدهنگام ممکن است صدمات جبران ناپذیری به جامعه وارد کند .
در این قبیل مشارکت ها عمدتآ حضور افرادی را شاهد هستیم که نه در قالب یک مشارکت مدنی سیاسی مذهبی بلکه با جهت دادن و کانالیزه کردن مسیر و جریانات انتخاباتی، هدف شان رسیدن به کرسی قدرت است نه کرسی خدمت.

رضاحسین زاده ترکالکی