ایزوله کردن موفق ویروس کرونا با هدف ساخت واکسن
ایزوله کردن موفق ویروس کرونا با هدف ساخت واکسن
محققان کانادایی موفق به ایزوله کردن رشته‌ای از ویروس کرونا و رشد دادن آن در آزمایشگاه با هدف مطالعه پاتوژن های ویروس مذکور و ساخت واکسن شدند.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از ایندیپندنت، پژوهشگران دانشگاه‌های مک مستر و تورنتو با همکاری یکدیگر ویروس به دست آمده از افراد مبتلا را ایزوله کرده و آن را در یک آزمایشگاه ایمن کشت داده‌اند.”ایزوله کردن موفق ویروس کرونا با هدف ساخت واکسن

تهیه این نمونه خالص از ویروس کرونا در خارج از بدن انسان راه را برای مطالعه دقیق بر روی آن و شناسایی این ویروس برای ساخت واکسن در آینده هموار می‌سازد. همچنین از این نمونه می‌توان برای ساخت کیت‌های بهتر تشخیص کرونا و مداوای دقیق‌تر این ویروس مهلک بهره گرفت.

وزارت بهداشت چین اعلام کرد، ساخت واکسن های خوراکی، امیدها را برای کنترل کامل ویروس کرونا افزایش داده است.

اگر چه پیش از این محققان چینی، ایتالیایی و استرالیایی موفق به این کار شده بودند، اما با توجه به تحول و تغییر مکرر ویروس یادشده نیاز به تکرار این کار برای درک بهتر ماهیت این ویروس موذی است.

 وزارت بهداشت چین روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، با درمان نزدیک به ۳ هزار نفر دیگر در فاصله ۲۴ ساعت گذشته و ساخت واکسن های خوراکی، امیدها برای کنترل کامل کرونا در چین بیش از قبل افزایش یافته است. “ایزوله کردن موفق ویروس کرونا با هدف ساخت واکسن”

در این بیانیه آمده است، تاکنون ۳۰ هزارنفر از کسانی که به ویروس کرونا در چین مبتلا شده بودند، درمان شده اند.

ویروس کرونا که اواخر دسامبر گذشته برای نخستین بار در  شهر “ووهان” Wuhan در استان هوبئی چین مشاهده شد، علاوه بر ۳۰ استان این کشور، به  بیش از ۳۶ کشور جهان نیز سرایت کرده است.

در ۲۸ ژانویه سال ۲۰۲۰ گفته شد که تا ماه آوریل (مصادف با فروردین یا اردیبهشت سال ۹۹ هجری شمسی) قادر به ساخت واکسنی علیه «کرونا ویروس چینی» خواهند بود. اما باید در نظر داشت که برای آماده‌سازی این واکسن جهت استفاده گسترده از آن زمان زیادی لازم است.

واکسنی که برای این بیماری پیشنهاد شده‌است احتمالا بر پایه تکنولوژی جدید خواهد بود. در این روش، آزمایشات ابتدا بر روی حیوانات بوده و در در مراحل اولیه آزمایشات انسانی قرار دارد اما باید تصدیق قانونی لازم علیه بیماری‌ها را کسب کند.

انتظار می‌رود واکسنی که اصطلاحا «واکسن mRNA» نام گرفته است بسیار سریع‌تر ساخته شود زیرا این واکسن برخلاف برخی از واکسن‌ها (مانند واکسن آنفلوآنزا) نیازی به کشت در تخم مرغ ندارد. کمپانی‌ای در منطقه بوستون هم اکنون نیز مشغول کار بر روی واکسن mRNA می‌باشد. این واکسن بر پایه توالی ژنی کرونا ویروس جدید معرفی شده توسط دولت چین خواهد بود.

  • منبع خبر : مهر