تولید ویروس کرونا ۲۰۱۵ در آمریکا
تولید ویروس کرونا ۲۰۱۵ در آمریکا
سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین از وجود دلایل و مدارکی پرده برداشت که نشان می‌دهند که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) عامل شیوع ویروس کرونا در چین است.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، به نقل از سایت النشره، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، دلایلی وجود دارند که ثابت می‌کنند ویروس کرونا (کووید ۱۹) از سوی دانشمندان آمریکایی در سال ۲۰۱۵ تولید و شیوع پیدا کرده است.” ویروس کرونا ۲۰۱۵ در آمریکا تولید شده است”

این در حالی است که آمریکا، چین را در جریان تمامی اطلاعات در حوزه ویروس کرونای جدید قرار داده است.

در این راستا دانشمندان چین در آرشیو خود مقاله‌ منتشر شده در سال ۲۰۱۵ در مجله “Nature Medicine” را فاش کردند مبنی بر اینکه دانشمندان آمریکایی توانستند نوع جدید ویروس کرونا را شناسایی کنند که تاثیری مستقیم در انسان دارد.

نویسنده مقاله مذکور تاکید کرده است: ویروس منبع “COVID-۱۹” ویروس “SHC۰۱۴” بوده که در خفاش‌ها یافت می‌شود و اساسا ویروسی پیشرفته است که با بدن انسان همخوانی دارد.

آثار قرنطینه ناشی از کرونا ویروس بر کودکان و نوجوانان چیست؟
به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان:
۱٫ آثار جسمی قرنطینه: به علت فعالیت کمتر جسمی، گذراندن زمان بیشتری جلوی تلویزیون،الگوی خواب به هم ریخته و رژیم غذایی نامطلوب، کودکان مستعد افزایش وزن و کاهش سلامت قلبی عروقی و تنفسی هستند.
۲٫ آثار روانشناختی قرنطینه:به علت دوره طولانی قرنطینه، ترس از ابتلا به عفونت کرونا،خستگی و ناامیدی، اطلاعات ناکافی در مورد این بیماری،فقدان ارتباط با همکلاسی ها دوستان و معلم ها، نداشتن فضای شخصی در خانه و کاهش توان مالی خانواده اثرات روانشناختی مثل اضطراب،افسردگی و حملات هول (پانیک) ایجاد می شوند.
برای کاهش آثار جسمی و روانشناختی ناشی از قرنطینه کودکان چه کارهایی می توان انجام داد؟
۱٫ کارهای که توسط دولت بهتر است انجام شود: برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین و از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی روش خوبی برای کاهش استرس ناشی از عقب ماندن دانش آموزان از سال تحصیلی می باشد. علاوه بر دوره های آموزشی جهت یادگیری بهتر، پخش ویدیوهای انگیزشی (مثل فیلم های ورزشی و محتواهای آموزشی در زمینه تغذیه والگوی خواب منظم) از رسانه ملی می تواند باعث تشویق کودکان به انجام فعالیت بدنی بیشتر، رژیم غذایی متعادل تر و الگوی خواب منظم تر شود.
۲٫ انجمن های اولیا و مربیان با همکاری هم می توانند نیاز های کودکان در زمان قرنطینه را به گوش مسِئولان برسانند و پلی باشند برای ارتباط بین نیازهای دانش آموزان و الزامات مدارس تا از حقوق کودکان حمایت کنند.

  • منبع خبر : ایسنا