جشنواره‌ای برای معرفی جاذبه‌های استانهای ساحل‌نشین در چابهار
جشنواره‌ای برای معرفی جاذبه‌های استانهای ساحل‌نشین در چابهار
جشنواره ساحل نشینان برای اولین بار با معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی استانهای ساحلی در چابهار برگزار می‌شود.

به گزارش واحد گردشگری خبرگزاری صبح اقتصاد علیرضا جلال زایی مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: در این برنامه استانهای مازندران، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان حضور خواهند داشت. در کنارش نیز از آنجا که می خواستیم تعداد استانها بیشتر شود، از استانهای یزد، کرمان و خراسان جنوبی نیز خواستیم تا به دلیل قرابت و نزدیکی با سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنند. هر شب این استانها ظرفیت های خود را اعم از آداب و رسوم، فرهنگ، سنن، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی معرفی خواهند کرد.

وی افزود: این برنامه نیمه دوم آبان ماه به مدت ده روز برگزار می شود همچنین تنها هفت رویداد در تقویم ثبت شده بود که این جشنواره یکی از آن ۷ رویداد است.همچنین در کشور ۷۵۰ رویداد از استانهای مختلف تعریف شده است.

جلال زایی در ادامه بیان کرد: این برنامه برای اولین بار در استان برگزار می شود و امیدواریم از سالهای بعد هر یک از این استانها آن را با کیفیت برگزار کرده و میزبان باشند. در نظر هست تا گروههای مختلف از جمله استارت آپ ها و جوامع محلی و گروههای مختلف دیگر نیز در این برنامه حضور داشته باشند.

جلال زایی گفت: غیر از این برنامه کمپین ملی گردشگری استان سیستان و بلوچستان نیز وجود دارد که با رویکرد معرفی جاذبه های این استان برپا شده است و برای آن نیز ۲۵ رویداد ملی، ۱۵ رویداد استانی و سه رویداد بین المللی تعریف شده است. امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ کمپین گردشگری را به بهترین شکل به مرحله اجرا برسانیم.

  • منبع خبر : مهر