دشمن از آزمودن قدرت سپاه و ارتش پرهیز کند
دشمن از آزمودن قدرت سپاه و ارتش پرهیز کند
سردار سرلشکر رشید گفت: مولفه‌های قدرت و روش استفاده از آن را آموخته ایم و امیدواریم که دشمنان از آزمودن اراده و قدرت ارتش و سپاه ما پرهیز کنند.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) در جمع فرماندهان ارتش در منطقه رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹  که از روز آینده در سواحل مکران برگزار خواهد شد با بیان اینکه مشاهده توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران موجب مباهات است، تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از چهاردهه و مواجهه با بحران‌های امنیتی اوایل انقلاب و بعد هم هشت سال دفاع مقدس از قدرت و توان آمادگی رزمی بسیار مناسب برای پاسخ به تهدیدات برخوردار شده است.”دشمن از آزمودن قدرت سپاه و ارتش پرهیز کند”

سردار سرلشکر رشید در ادامه اظهار داشت: بزرگترین دستاورد تجربه جنگ و دفاع مقدس ملت شریف ایران و نیروهای مسلح به مدت ۸ سال، ضرورت برخورداری از آمادگی دفاعی و استفاده از قدرت نظامی برای پاسخ قدرتمندانه به تهدیدات است.

وی افزود: فرزندان رشید ایران عزیز شاکله قدرت دفاعی کشور را برپایه فرهنگ عاشورایی، میراث ملی- تاریخی و راهبردی دوران دفاع مقدس بنا کرده‌اند تا مانع از اشتباه محاسباتی متجاوزان به این سرزمین شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) همچنین تصریح کرد: برای ما ارتشی‌ها و سپاهی‌ها، موجب افتخار است که دشمنان به جای خرسندی و فرصت طلبی در استفاده از ضعف‌ها و آسیب پذیری‌های‌ دفاعی ما پس از پیروزی انقلاب، امروز از قدرت فرزندان نسل انقلاب و جنگ در هراس به سر می‌برند.”دشمن از آزمودن قدرت سپاه و ارتش پرهیز کند”

وی در پایان خاطرنشان کرد: مولفه‌های قدرت و روش استفاده از آن را در درون تجربه‌های بحران جنگ آموخته ایم و امیدواریم که دشمنان از آزمودن اراده و قدرت ارتش و سپاه ما پرهیز کنند.

اینکه ما معتقدیم ارتش جمهوری اسلامی ایران و به‌طور کلی نیرو‌های مسلح ایران از یک ویژگی متفاوت، متمایز و بی نظیر نسبت به ساختار ارتش‌های دیگر جهان، به‌ویژه ارتش‌های عربی و منطقه برخوردار است، بر اساس مولفه‌هایی است که در دیگر ارتش‌های جهان یا وجود ندارد یا بسیار کمرنگ است و شاید هم زمینه‌های شکل گیری عناصر آن شکل نگرفته است.

البته رفتار اجتماعی و فرهنگی ملت‌ها و نیز احساس و اصرار آن‌ها بر استقلال سیاسی و حفظ تمامیت ارضی نیز از عوامل مهمی است که در تعیین ساختار نظامی نقش دارد.”دشمن از آزمودن قدرت سپاه و ارتش پرهیز کند”

دولت‌هایی که تلاش می‌کنند ساختار نظامی آن‌ها یک ساختار قدرتمند و برتر در عرصه نظامی در جهان معرفی شود، عملاً روی کاغذ و در دوران صلح پیشرفته و قوی هستند. این دولت‌ها تلاش می‌کنند تا تنها در یک شوی نظامی آن هم با انگیزه‌های کاملاً سیاسی خود را یک قدرت برتر نشان دهند.

گاهی این رویکرد‌ها براساس نیاز‌های سیاسی یا نگرانی از تهدیدات پیرامونی یا آرام سازی فضای داخلی انجام می‌گیرد.

دراین مجموعه‌های سیاسی نیرو‌های مسلح به‌عنوان ابزار سرکوب در برابر ملت‌ها و به‌منظور تقویت و تضمین ثبات سیاسی دولت‌ها به‌کار گرفته می‌شود و نه حمایت از ملت‌ها. دیکتاتور‌های عربی از نیرو‌های مسلح که در برخی از دولت‌ها تا اندازه یک پلیس محلی تنزل کرده بود، برای سرکوب خواسته‌های مردم یا تضمین حیات سیاسی خود بهره می‌گرفتند.

جالب اینجاست که این ارتش‌ها در برابر توطئه‌ها و اقدامات آمریکا هیچ واکنشی نداشتند و در برخی موارد به‌عنوان پلیس رژیم صهیونیستی نقش سرکوب مقاومت ملت‌ها را ایفا می‌کردند.”دشمن از آزمودن قدرت سپاه و ارتش پرهیز کند”

در قاب تلویزیون برخی کشور‌های عربی صحنه‌های شگفت انگیز و غیرواقعی شبیه فیلم‌های هالیوود مشاهده می‌کنید که نیرو‌های مسلح آن کار‌های اعجاب انگیزی انجام می‌دهند. رژه‌های منظم، سرود‌های حماسی و تصاویر پادشاهان عربی تنها در همین قاب شبکه‌های رسانه‌ای خلاصه می‌شود و در بیرون تنها کاری که از عهده آنان بر می‌آید سرکوب مخالفان است.

  • منبع خبر : ایسنا