دلیل گرانی گوشی موبایل
دلیل گرانی گوشی موبایل
در روزهای اخیر همزمان با راه اندازی سامانه شاد؛ تقاضا برای گوشی تلفن همراه هوشمند در بازار افزایش شدیدی داشته است.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد بازار موبایل کشور با افزایش ناگهانی تقاضا  و تاحدودی کاهش عرضه به دلایل مختلف با عدم توازن جدی مواجه شده است. این موضوع تا حد زیادی باعث افزایش قیمت انواع گوشی تلفن همراه شده است.”دلیل گرانی گوشی موبایل”

بعد از شیوع کرونا، عملاً فرایند واردات این کالا به کشور با توجه به عدم فعالیت کشورهای صادرکننده با مشکل جدی رو به رو شد. این درحالی است که با تعطیل شدن مدارس سیستم آموزشی کشور به سمت استفاده پر سرعت از فضای مجازی و سامانه شاد حرکت کرد که همین موضوع افزایش شدید تقاضا در بازار تلفن همراه کشور را در پی داشت.

تصویر درج شده مربوط به روز گذشته در یکی از پاساژهای عمده فروشی تلفن همراه است که ازدحام شدید کسبه برای خرید اقلام مختلف مربوط حوزه تلفن همراه کاملاً مشخص است.

به هر ترتیب با افزایش تقاضا و کاهش عرضه به دلایل یاد شده هم اکنون روند عرضه و تقاضا در بازار به هم خورده و به همین جهت شاهد رشد چشم گیر قیمتها در بازار هستیم.

این درحالی است که پیگیریها از مقامات مرتبط در این بخش نشان می‌دهد، طی دو هفته آینده با فعالیت مجدد کشورهای صادرات کننده به خصوص امارات و افزایش عرضه در بازار داخلی می‌توان انتظار کاهش نسبی قیمتها را داشت.”دلیل گرانی گوشی موبایل”

قیمت انواع مختلف گوشی همراه به دنبال افزایش اخیر نرخ ارز افزایش یافت. آیا اکنون که به تدریج، شاهد کاهش قیمت نرخ ارز هستیم قیمت گوشی هم به نرخ سابق بازخواهد گشت؟ افشار فروتن لاریجانی رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه افزایش قیمت تلفن همراه اظهار داشت: بدون شک افزایش نرخ ارز به طور مستقیم روی قیمت‌ها تاثیر گذاشته است. متاسفانه بعضی افراد سودجو به محض افزایش نرخ ارز، قیمت‌ها را افزایش می‌دهند اما با پایین آمدن آن، نسبت به کاهش قیمت‌ها اقدام نمی‌کنند یا دیر اقدام می‌کنند. این قبیل افراد، کالایی که با ارز ارزان تهیه کرده‌اند را به قیمت بالا عرضه می‌کنند. ناگفته نماند که فرایند واردات زمانبر است. چه‌بسا قیمت کنونی کمتر از قیمت خرید تعدادی از فعالان بازار باشد. به هر حال بیشتر فعالان بازار دنبال سود مضاعف و سوءاستفاده از نوسانات ارز نیستند. فروشندگان واقعی ثبات و استمرار چرخه خرید و فروش را ترجیح می‌دهند. بعضی از کاسبان سودجو در حجم بالاتری اقدام به واردات می‌کنند و به هر حال تاثیرگذاری آنها بر بازار را نمی‌توان انکار کرد.
  • منبع خبر : ایران جیب