مردم همچنان در خانه بمانند
مردم همچنان در خانه بمانند
رییس جمهور گفت: آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا امیدوارکننده است؛ اما توصیه می کنم مردم همچنان در خانه بمانند.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور با قدردانی از تلاش های بی وقفه تمامی کادر درمانی کشور برای مبارزه با بیماری کرونا ، آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا در کشور را امیدوارکننده دانست و تاکید کرد: طبق آمار ارائه شده، ما از مرحله پیک بیماری کرونا عبور کرده ایم و به مردم توصیه می کنم همچنان در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای خروج از منزل،همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

روحانی روز دوشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که همزمان استانداران سراسر کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس در آن مشارکت و حضور داشتند، با بیان اینکه برای پیروزی بر این ویروس خطرناک، بسیج عمومی و تلاش جمعی و همگانی ارزشمندی شروع شد و ادامه می یابد، گفت: وزارتخانه های بهداشت و کشور از فردا در خروجی های جاده هایی که اعلام می کنند، مردم را از لحاظ تب سنجی کنترل خواهند کرد.”مردم همچنان در خانه بمانند”

کمتر از سه ماه از زمان ظهور ویروس کرونا جدیدی می‌گذرد که موجب تب، سرفه و در موارد شدید ذات‌الریه می‌شود. تا این زمان، بیماری به حدود ۱۰۰ کشور رسیده است و بیش از ۱۰۰ هزار نفر را آلوده کرده و جان بیش از ۳۵۰۰ نفر را گرفته است. آنچه باعث شده مردم سرتاسر جهان به استفاده از ماسک روی آورند و کشورهای مختلف شهرهای بزرگ خود را قرنطینه و مسافرت را ممنوع کنند، این نیست که ویروس جدید بسیار کشنده است. سازمان جهانی بهداشت نرخ مرگ‌و‌میر کووید ۱۹ را حدود ۳/۴ درصد برآورد کرده است که کمتر از نرخ مرگ‌و‌میر ویروس‌های کرونای اخیر، یعنی سارس و مرس است. ویروس کرونا جدید بسیار مسری است؛ بااین‌حال بیشتر افرادی که دچار کووید ۱۹ می‌شوند، بدون نیاز به بستری‌شدن در یکی‌دو هفته بهبود می‌یابند. آنچه مردم را به وحشت انداخته، جدید‌بودن ویروس است.

در کشورهای توسعه‌یافته، معمولا چنین بیماری‌های اسرارآمیزی دیده نمی‌شود. مردم عادت دارند واکنش دربرابر هر بیماری شناخته‌شده را بدانند و نیز برنامه‌ای برای اجتناب از بیمارشدن داشته باشند. در این مناطق، واکسن‌ بیماری‌های عفونی مانند فلج اطفال، هپاتیت و سرخک را از بین برده است که قبلا شایع بوده‌اند. در این کشورها، اگر هر سال واکسن آنفلوانزای خود را دریافت کنید، بدترین چیزی که معمولا برای شما پیش می‌آید، سرماخوردگی معمولی است. به‌همین‌دلیل، مردم نمی‌توانند برای ساخت واکسن برای بیماری جدید منتظر بمانند. ترامپ به شرکت‌های دارویی و مقام‌های بهداشتی آمریکا گفته است می‌خواهد واکسن کرونا تا قبل از انتخابات نوامبر آماده باشد؛ البته این کار غیرممکن است. توسعه‌ی واکسنی‌ بی‌خطر و مؤثر به زمان، سرمایه‌گذاری و علم کافی نیاز دارد.

  • منبع خبر : ایسنا