۴ میلیون گردشگر خارجی در ۵ ماه اول سال به ایران آمدند
۴ میلیون گردشگر خارجی در ۵ ماه اول سال به ایران آمدند
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به برنامه‌های روز گردشگری گفت: در پنج ماه اول امسال برای اولین‌بار میزان گردشگران ورودی و خروجی کشور برابر شده است.

به گزارش واحد گردشگری خبرگزاری صبح اقتصاد ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نشست خبری هفته گردشگری که پیش از ظهر روز سه‌شنبه ۲ مهرماه در سالن فجر ارگ آزادی برگزار شد، آماری از میزان گردشگران ورودی و خروجی کشور ارائه کرد و گفت: در پنج ماه اخیر چهار میلیون گردشگر ورودی و چهار میلیون گردشگر خروجی داشته‌ایم.

وی درباره برنامه‌های روز گردشگری نیز اعلام کرد: امسال جشن روز جهانی گردشگری را ششم مهرماه در شهر زاهدان برگزار خواهیم کرد. ما به عنوان متولی این برنامه را در پایتخت برگزار نکردیم چون به دنبال این هستیم که مقاصدی مانند استان سیستان و بلوچستان جایگاه خود را پیدا کنند. همچنین در راستای سیاست خود، سفر به سه استان سیستان و بلوچستان، کردستان و سمنان را نیز به عنوان پایلوت در نظر گرفته‌ایم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: نشستی را با همکاری دانشگاه سمنان با موضوع «مهارت، اشتغال و آموزش» در روز نهم مهرماه در استان سمنان داریم. دهم و یازدهم مهرماه نیز «رویداد ملی اکوتوریسم و گردشگری روستایی» با همکاری دانشگاه کردستان و بخش خصوصی در سنندج برگزار می‌شود. هر استان نیز برنامه ویژه‌ای برای هفته گردشگری دارد. ما باید تلاش کنیم تا فاصله بین صنعت و دانشگاه کمتر شود به همین دلیل نشست دیگری نیز به شکل مشترک بین ایران و اتریش اکنون در دانشگاه علم و فرهنگ در حال برگزاری است.

تیموری افزود: بخش خصوصی مانند انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و تشکل های دیگر نیز برنامه هایی به مناسبت هفته گردشگری برگزار می کنند. به عنوان مثال، جامعه هتلداران در استان کرمان ویژه برنامه ای خواهد داشت.

  • منبع خبر : مهر