روند صعودی کرونا در تهران/ درخواست اجرای ساعت کاری شناور در پایتخت
روند صعودی کرونا در تهران/ درخواست اجرای ساعت کاری شناور در پایتخت
معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران نسبت به روند افزایشی کرونا در برخی شهرها و از جمله پایتخت هشدار داد و شناور شدن ساعت کاری ادارات را خواستار شد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد علی ماهر گفت: بسیاری مردم علی رغم هشدارها این بیماری را نادیده گرفته اند و آمار در بسیاری شهرها در حال بازگشت به نقطه اوج است.”روند صعودی کرونا در تهران/ درخواست اجرای ساعت کاری شناور در پایتخت”

وی نسبت به اوج گیری آمار فوتی‌ها طی هفته‌های آتی هشدار داد و افزود: اگر با رعایت ۸۶  پروتکل ابلاغی کار می‌کردیم، طبیعتا میزان ابتلا نباید افزوده می شد، ولی احتمالا پروتکل‌ها غیر قابل اجراست. این پروتکل‌ها در محدوده‌های شهری نظیر مترو جواب نمی‌دهد و مردم باز هم در فضای بسیار نزدیک به یکدیگر تردد می‌کنند.

ماهر با اعلام اینکه به نظر می رسد که باید به سمت شرایط قرنطینه‌ای شدیدتر پیش رویم، تاکید کرد: وضعیت فعلی به هیچ وجه مطلوب نیست. کاهش هزار نفر بستری به کمتر از ۳۰۰ مورد در روز، ناشی از قرنطینه، سخت گیری‌ها و رعایت مردم بود که تا ۲۳ فروردین ادامه داشت. با ابلاغ پروتکل‌ها و باز شدن اصناف، مردم پروتکل‌ها را به دست فراموشی سپردند. شاید هم برای بازگشت مردم به جامعه اندکی زود بود.

وی بازگشایی ها را ناشی از درخواست طیفی از مردم و کسبه آسیب دیده عنوان کرد و گفت: ستاد کرونای تهران پیشنهاد کرد ساعت اداری شناور شود و این پیشنهاد را به شورای شهر انتقال داده‌ایم که قطعا کمک کننده است و امیدواریم تصویب شود.روند صعودی کرونا در تهران/ درخواست اجرای ساعت کاری شناور در پایتخت”

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، تاکید کرد: مردم نباید قضیه را تمام شده بدانند و باید تا جایی که می‌توانند رعایت کنند. اگر همه از ماسک استفاده و فاصله مناسب را رعایت کنند، مطمئن باشید اتفاقی برای هیچکس نمی افتد.

، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۷۶۰۳ نفر رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶۴۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۶۱۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی افزود:  ۲۶۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون ۵۸۶ هزار و ۶۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

خوزستان در وضعیت هشدار

وی گفت: نزدیک به سه چهارم این مواردِ شناسایی شده، از بیماران سرپایی و دارای تماس نزدیک و مجاورین با بیماران کووید۱۹ بوده اند و حدود یک چهارم این موارد از موارد ارجاعی به بیمارستان ها هستند. البته به جز خوزستان که در وضعیت هشدار قرار دارد، مابقی استان ها در وضعیت ثبات و حتی نزولی موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ هستند.  

جهانپور گفت: اگرچه در وضعیت با ثبات و مدیریت شده بیماری قرار داریم، اما به هیچ وجه وضعیت عادی تلقی نخواهد شد. به نظر می رسد این ویروس در همه دنیا و ایران حضور خواهد داشت و بنابراین رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در محل هایی که تردد می کنید، همچنان مد نظر است.

  • منبع خبر : مهر