سرکش شدن مجدد قیمت خودرو در بازار
سرکش شدن مجدد قیمت خودرو در بازار
متأسفانه روند افزایشی قیمت دلار به همراه عدم یک سیاست گذاری روشن جهت مدیریت بازار خرید و فروش خودرو باعث شده تا قیمت انواع ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد متأسفانه روند افزایشی قیمت دلار به همراه عدم یک سیاست گذاری روشن جهت مدیریت بازار خرید و فروش خودرو باعث شده تا قیمت انواع خودرو طی روزهای گذشته ۵ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند.”سرکش شدن مجدد قیمت خودرو در بازار”

بازار خرید و فروش خودرو متأثر از افزایش قیمت دلار شاهد روند صعودی قیمت ها در انواع خودروهای داخلی است. این در حالی است که قرار بود با عرضه خودرو و اجرای طرح های فروش التهابات بازار خودرو کاهش و رونق به این بازار باز گردد اما متأسفانه روند افزایشی قیمت دلار به همراه عدم یک سیاست گذاری روشن جهت مدیریت بازار خرید و فروش خودرو باعث شده تا قیمت انواع خودرو این هفته ۵ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

جالب اینجاست که افزایش قیمت‌ها در حالی هر روز در بازار اتفاق می افتد که تقریباً کمتر معامله ای انجام می شود و فقط فروشندگان برای سود بیشتر قیمت های بالاتری را برای محصولات خود پیشنهاد می‌کنند.”سرکش شدن مجدد قیمت خودرو در بازار”

در جلسه کمیته خودرو روز گذشته (جمعه) که با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های نظارتی و خودروسازان برگزار شد؛ از آغاز صدور فاکتور برای خریداران خودروهای طرح فروش ویژه ایام عید سعید فطر از سوی خودروسازان خبر داده شد.

در این جلسه فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو- از صدور ۲۰۰۰ فاکتور قطعی برای خریداران خودروهای طرح فروش ویژه ایام عید فطر خبر داد و گفت: تحویل این خودروها در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد. ضمن اینکه تحویل معوقات قراردادهای فروش خودروی سمند و پژو ۲۰۰۸ نیز به پایان رسیده و در ۱۰ روز آینده همه معوقات شش محصول دیگر ایران‌خودرو نیز تحویل مشتریان خواهد شد.

بنا به اعلام وی،  ۱۴ هزار دستگاه خودرو این گروه خودروسازی، تجاری سازی شده است.

همچنین در این جلسه اعلام شد که صدور فاکتور برای خودروهای گروه خودروسازی سایپا نیز به زودی آغاز شده و تعهدات معوق خودروی پراید نیز به زودی به صفر خواهد رسید.

بر اساس اعلام خودروسازان در جلسه کمیته خودرو، تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا به ۲۰۰۰ دستگاه در روز رسیده است.

همچنین کمیته خودرو از معاونت دادستانی کل کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی درخواست کرد تا در مورد خودروهای تولید مشترک با خودروسازان خارجی که روند تولید آنها بعد از تحریم‌ها و خروج خودروسازان از ایران، متوقف شده، با توجه به ارایه طرح های متعدد جایگزین و تبدیل از سوی خودروسازان تصمیم‌گیری مقتضی انجام شود تا بتوان نسبت به تعیین‌تکلیف خریداران این خودروها از سوی دو خودروساز اقدام کرد.

  • منبع خبر : ایران جیب