صنعت هواپیمایی به شرایط قبل از کرونا سال‌ها طول می‌کشد برگردد
صنعت هواپیمایی به شرایط قبل از کرونا سال‌ها طول می‌کشد برگردد
مدیرعامل بوئینگ، دیوید کالهون، در اجلاس آنلاین سهامداران این غول هوانوردی هشدار داد: مدتی طول خواهد کشید تا به شرایط سودآوری برگردیم.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مدیرعامل بوئینگ، دیوید کالهون، در اجلاس آنلاین سهامداران این غول هوانوردی هشدار داد: مدتی طول خواهد کشید تا به شرایط سودآوری برگردیم. این وضعیت مشابه هیچ چیزی که تا به حال تجربه کرده‌ایم نیست.” بازگشت صنعت هواپیمایی به شرایط قبل از کرونا سال‌ها طول می‌کشد”

کالهون هشدار داد: سال‌ها طول خواهد کشید تا این وضعیت به شرایط قبل از پاندمی بازگردد. ما در وضعیتی غیرقابل پیش‌بینی هستیم که به سرعت تغییر می‌کند و نمی‌توان تخمین زد چه موقع اوضاع تثبیت خواهد شد.

او پس از همه این هشدارها گفت: وقتی هم که شرایط بهتر شود، بازار ما بسیار کوچک‌تر شده و نیازهای سرمایه‌گذاران متفاوت خواهند بود. بازگشت صنعت هواپیمایی به شرایط قبل از کرونا سال‌ها طول می‌کشد”

او تنها دو روز قبل از اعلام نتایج عملکرد سه ماهه شرکت بوئینگ هشدار داد: ما مجبور هستیم در ۶ ماه آینده پول قرض بگیریم و هزینه‌های خود را از راه‌های دیگری پایین بیاوریم.

پاندمی کرونا باعث شده است که ترافیک هوایی در آمریکا ۹۵ درصد نسبت به سال گذشته افت داشته باشد. در انگلستان هم ترافیک هوایی با افتی ۹۰ درصدی روبرو شده است.

تازه ترین داده ها حاکی است شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بخش های گردشگری چین ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در سه ماهه اول سال جاری میلادی به صنعت هواپیمایی این کشور آسیب رسانده است.

گزارش ها حاکی است که میزان سفرهای هوایی در چین در این مدت ۵۳.۹ درصد در مقایسه با دوره مشابه کاهش یافته است برای همین خطوط هوایی چین درصدد هستند برای روزها و هفته های آینده و ایام تعطیلات، پروازهایی را برای مناطقی در نظر گیرند که تدابیر قرنطینه در آنها وجود ندارد.

خطوط هواپیمایی چین و شرکت های مسافرتی امیدوارند در تعطیلات های آتی بتوانند این خسارات بزرگ اقتصادی را تا اندازه ای جبران کنند و پروازهایی برای شهرهای گردشگری و مناطق با محدودیت کمتر در نظر گرفته اند.

چین از یک ماه قبل پروازهای خود را متوقف کرد و به هر خط هوایی اعلام کرد فقط می تواند یک پرواز بین المللی در هفته داشته باشد.

از هم اکنون شرکت های مسافرتی و خدمات گردشگری در چین به تعطیلات یک هفتگی روز کارگر چشم دوخته اند که از اولین روز ماه می آغاز می شود.

درآمد صنعت گردشگری چین در سال ۲۰۱۶ میلادی به سه هزار ۹۰۰ میلیارد یوان (هر دلار معادل ۶.۷ یوان) رسید که پیش بینی مسئولان گردشگری چین برای سال ۲۰۲۰ میلادی، نزدیک به هفت هزار میلیارد یوان بود اما به نظر می رسد با توجه به شیوع کرونا این رقم دور از واقعیت باشد.

  • منبع خبر : مهر