قیمت خودرو تا پایان سال تغییر نمی‌کند/ ماجرای روش کلینیک در قیمت‌‌گذاری خودرو
قیمت خودرو تا پایان سال تغییر نمی‌کند/ ماجرای روش کلینیک در قیمت‌‌گذاری خودرو
رئیس شورای رقابت با تاکید براینکه شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را مشخص کرده است، گفت: برای آن دسته از خودروهایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت گذاری اجرایی می کند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  رضا شیوا ، با اشاره به اینکه شورای رقابت به خودروسازان این اجازه را داده است که هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه های تولید درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند، اظهار داشت: برهمین اساس اگر خودروسازان خواستار تغییر قیمتی محصولات خود آن هم هر سه ماه یک بار باشد باید درخواست خود را به وزارت صنعت اعلام و با دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی تصمیم نهایی در مورد تغییر قیمت ها توسط ستاد تنظیم بازار گرفته شود.” قیمت خودرو تا پایان سال تغییر نمی‌کند/ ماجرای روش کلینیک در قیمت‌‌گذاری خودرو”

وی با تاکید براینکه شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را مشخص کرده است، افزود: این دستورالعمل تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد.

رئیس شورای رقابت در خصوص مطرح شدن تعیین قیمت خودرو آن هم به روش کلینیک، گفت: برای آن دسته از خودروهایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت گذاری اجرایی می کند به نحوی که از هفت تا ۱۰ متخصص در حوزه  خودرو درخوست نموده تا با بررسی مستنداتی که در اختیار آنها قرار گذاشته شده ضمن توجه به هزینه تمام شده خودرو قیمت پایه محصولات جدید تعیین می‌شود.

شیوا اضافه کرد: این روش فقط برای خودروهایی که قیمت پایه نداشته و تولید جدید هستند استفاده می شود و در مابقی خودروها دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مصوب شورای رقابت اجرایی خواهد شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد تاخیر اعلام قیمت جدید خودرو از سوی شورای رقابت گفت: این سازمان از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکل قیمت‌گذاری خودرو و اعلام جدید قیمت‌ها در ستاد تنظیم بازار برای کمک به خودروسازان استفاده می‌کند. یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این سازمان برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان، صدای خودروسازان و مردم است و عدم‌تاخیر در اعلام قیمت‌های جدید خودرو، هم خودروساز و هم مصرف‌کنندگان را متضرر می‌کند و در این بین سود به جیب دلالان می‌رود. وی تاکید کرد: ایران خودرو با تمام مشکلات موجود، با طراحی و تولید محصولات جدید و مطابق با سلیقه مصرف‌کنندگان پیشگام در جهش تولید در صنعت کشور است. رایگانی خاطرنشان کرد: خودروهای کسری‌دار در ایران خودرو، عموما نقص قطعات الکترونیکی دارند و این شرکت در تلاش است این مشکل برطرف شود و هیچ احتکاری وجود ندارد. سخنگوی سازمان تعزیرات تصریح کرد: استفاده از لفظ احتکار در مورد خودروسازان و ایران خودرو در شرایط تحریم که خطوط تولید را سرپا نگه داشته‌اند، درست نیست.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین