مردم از خرید خودرو می‌ترسند / قیمت پراید ۱۱۰ میلیون تومان
مردم از خرید خودرو می‌ترسند / قیمت پراید ۱۱۰ میلیون تومان
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: قیمت خودرو نسبت به قبل از محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونایی تغییر چندانی نداشته است؛ فعلا مردم از خرید خودرو می‌ترسند چرا که با افت قیمت دلار قیمت خودروها هم در حال ارزان شدن است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، قیمت خودرو نسبت به قبل از محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونایی تغییر چندانی نداشته است؛ فعلا مردم از خرید خودرو می‌ترسند چرا که با افت قیمت دلار قیمت خودروها هم در حال ارزان شدن است.

قیمت دلار امروز در بازار آزاد با افت ۲۵۰ تومانی به قیمت ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. فعالان بازار خودرو معتقدند با کاهش قیمت دلار روند قیمت خودرو افت دارد.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو معتقد است: دوباره تعداد فروشندگان خودرو در بازار زیاد شد اما عملا خرید و فروشی نمی‌شود؛ هر چند که در بازار فروشنده خودرو زیاد است اما خریدار نیست.

نعمت الله کاشانی نسب درباره وضعیت خرید و فروش پراید و پژو ۲۰۶ گفت: ظرف سه روز اخیر نمایشگاه‌داران خودرویی نفروختند که بخواهند قیمت رسمی این دو مدل خودرو را اعلام کنند. فعلا قیمت پراید حدود ۱۱۰ میلیون تومان است.”مردم از خرید خودرو می‌ترسند / قیمت پراید ۱۱۰ میلیون تومان”

این گزارش نشان می‌دهد برخی افراد فروشنده پراید و پژو ۲۰۶ در بازار هستند اما عملا تقاضایی برای خرید آن وجود ندارد. فعالان بازار خودرو می‌گویند ظرف ۱۷ روز گذشته معامله‌ای در بازار خودرو انجام نشده است.”مردم از خرید خودرو می‌ترسند / قیمت پراید ۱۱۰ میلیون تومان

وزیر صنعت، معدن و تجارت بار دیگر از انحصار در بازار خودروی کشور صحبت به میان آورد و بر لزوم تقویت بخش‌خصوصی برای خروج از این وضعیت تاکید کرد.

علیرضا رزم‌حسینی طی دوران کوتاهی که از سکانداری‌اش در وزارت صمت می‌گذرد، همواره بر انحصاری بودن بازار خودروی کشور تاکید و عنوان کرده که باید این انحصار شکسته شود، با این حال طرح و برنامه مشخصی از سوی وی در این مورد اعلام نشده است. در این بین تنها موردی که وزیر صمت همواره بر آن به‌عنوان راهکاری برای شکست انحصار بازار خودرو تاکید کرده، تقویت بخش خصوصی است.

به ‌نظر می‌رسد منظور رزم‌حسینی از تقویت بخش‌خصوصی، نخست حمایت از خودروسازان خصوصی فعلی است و دیگری، ایجاد قطب‌های جدید. اگر منظور وزیر صمت، ارتقای توان کمی و کیفی خودروسازان حال حاضر بخش‌خصوصی کشور باشد، این پروژه با مشارکت‌های خارجی به سرانجام خواهد رسید، موضوعی که فعلا با توجه به تحریم، چندان امکانپذیر نیست.

ستون خیمه بخش‌خصوصی صنعت خودرو کشور را شرکت‌های خارجی به ویژه چینی‌ها تشکیل داده‌اند و این در حالی است که به دلیل تحریم، بسیاری از آنها از ایران رفته‌اند. مرور شرایط خودروسازان خصوصی نشان می‌دهد برخی شرکت‌ها عملا تعطیل و نیمه تعطیل هستند، زیرا شرکای خارجی شان ایران را ترک کرده یا فعالیت‌های خود را به حداقل رسانده‌اند

  • منبع خبر : تجارت نیوز