رکورد شکنی میانگین مصرف روزانه بنزین
رکورد شکنی میانگین مصرف روزانه بنزین
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی، میانگین مقدار مصرف بنزین در تیرماه امسال ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی، میانگین مقدار مصرف بنزین در تیرماه امسال از ۱۰۷ میلیون لیتر فراتر رفت.”رکورد شکنی میانگین مصرف روزانه بنزین”

به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، کرامت ویس کرمی با اشاره به رکوردشکنی مصرف بنزین در تیرماه ۱۴۰۰ افزود: با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی، میانگین مصرف بنزین در تیرماه امسال از ۱۰۷ میلیون لیتر فراتر رفت این درحالی است که پارسال مصرف بنزین به‌دلیل کاهش تردد‌ها به‌طرز خیره‌کننده‌ای کاهش یافته بود.”رکورد شکنی میانگین مصرف روزانه بنزین”

وی همچنین با بیان اینکه به متقاضیان خرید تانکر حمل سوخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود، گفت: این اقدام برای تقویت بخش حمل‌ونقل سوخت در کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین اعلام کرد: ذخیره‌سازی نفت سفید از هفته آینده آغاز می‌شود.

طبق این تحقیقات که در فصلنامه “اینوایرونمنت ریسرچ لترز” منتشر شد، بزرگترین  نیروگاه‌های آلاینده در لهستان، هند، کره جنوبی، تایوان، چین، آلمان و ژاپن هستند. کره جنوبی سه نیروگاه زغال سوز در میان ۱۰ نیروگاه رکورددار آلایندگی بالا در جهان دارد. هند دو نیروگاه و کشورهای دیگری که از آنها نامبرده شد، هر کدام یک نیروگاه دارند.

به گفته نویسندگان این تحقیقات، شدت آلایندگی ۱۰ نیروگاهی که بدترین میزان انتشار آلایندگی را داشتند از  نیروگاه‌هایی که در سال ۲۰۱۸ از سوختهای فسیلی دیگر در همان کشور استفاده می کردند، بالاتر بود و بین ۲۸.۲ تا ۷۵.۶ درصد آلودگی بیشتری از  نیروگاه‌های دیگر داشتند. این آمار نشان می دهد که نیروگاه‌های مذکور در سوزاندن زغال سنگ بسیار ناکارآمد عمل کرده اند. این که چرا چنین نیروگاه‌های ناکارآمدی با ظرفیت بالا بکار گرفته شده اند، موضوع تحقیقات بعدی خواهد بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در این تحقیقات تاثیر کاهش میزان آلایندگی جهانی مربوط تولید برق در صورت کاهش میزان آلایندگی بزرگترین رکوردداران در این زمینه، مورد بررسی قرار گرفته است. اگر این پنج درصد نیروگاه به جای زغال سنگ از گاز طبیعی استفاده کنند، میزان آلودگی جهانی ۲۹.۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. در نهایت، اگر این پنج درصد از فناوری جمع آوری و نگهداری دی اکسید کربن استفاده کنند، میزان انتشار جهانی کربن از تولید برق ۴۸.۹ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

  • منبع خبر : ایران جیب