حمیرضا نقاشیان خدا را شکر که روزهای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور روحانی سپری گردید و بالاخره وزرای مدّ نظر مجلس هم سر از صندوق رای درآورده و ٢۴مرداد مکمل ٢۴خرداد شد. مجلس محترم عصاره ملتی است که فشار معیشت و لزوم پرداختن به مشی اعتدال بیش از پنجاه درصد آنان را به انتخاب […]

حمیرضا نقاشیان

خدا را شکر که روزهای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور روحانی سپری گردید و بالاخره وزرای مدّ نظر مجلس هم سر از صندوق رای درآورده و ٢۴مرداد مکمل ٢۴خرداد شد.
مجلس محترم عصاره ملتی است که فشار معیشت و لزوم پرداختن به مشی اعتدال بیش از پنجاه درصد آنان را به انتخاب روحانی ترغیب نمود و بستر گفتمان انقلاب به گفتمان اعتدال رنگ باخت و لزوم تغییر مسیر رای گرفت وبالطبع وزرایی که جمالی به جلال فتنه نشان داده بودند هم به همین اعتبار بخشیده شده یا رفتارشان به تغافل رفت.

اما در طول مذاکرات مجلس در خصوص بررسی صلاحیت نمایه های کاندیدای وزارت و انتخاب رئیس روحانی برخی نمایندگان بی سلیقگی نشان داده و مشی امام را ندیده گرفتند و تقاضای عبور از فتنه و فراموش نمودن آنرا نمودند که شدیداً محل تعجب بود و اعجاب همه را برانگیخت.

اولین سؤال که باید درمقابل آنان گذاشت آن است که چرا امام منتظری را برای همیشه کنار گذاشت ؟
مگر منتظری هم گول نخورده بود؟
مگر منتظری محل نفوذ دشمن واقع نشده بود؟
مگر منتظری در مقابل رهبری با نامه نایستاد؟
اینکه ما به دنبال بخشیدن رهروان منتظری باشیم خیانت به امام نیست؟ اینکه کمک کنندگان به فتنه بخشی از جامعه ی محل اتکای وحدت تلقی شوند، رای بسود دشمنان کمین کرده نیست؟
اینکه فراموش نمودن فتنه و تغافل از فتنه گری در دل دشمن قند آب نموده و آنان را برای بسیج دیگری مهیا میکند، غلط است؟

عدم توجه به تاریخ اسلام و انقلاب و عبرت نیافتن از آن، انسان را به عوامزدگی سوق میدهد.

مثال خون نریختن پیامبر (ص) در فتح مکه و گذشت از گذشته ی ابوسفیان و خریدن وی با صد شتربرای تحقیرش تا در مقابل بقیه با بن بست مواجه شود، را با فریب خوردگان فتنه ٨٨ یک امر تلقی کنیم جهل مرکب و توجیه و لا یجوزالاستماع است.

اولا زمان ما با زمان پیامبر قابل مقایسه نیست چرا که زمان ایشان بحث کشور و مملکت اسلامی بحث رویارویی مستقیم کفر بود و اسلام ولی بحث امروز ما بحث رویارویی با منافقین در فتنه گری بنفع کفار است و بیشتر وقابل انطباق با بخشی از دوران یا زمان حکومت علی (ع) است .

بنظر شما علی (ع) باید از منافقین جمل میگذشت؟ و نگذشت و آنان را درجمل فرو نهاد؟ او با توابین در جمل چه کرد؟ آنان محل وثوق علی(ع) برای تصدی وزارت و حکمرانی شدند؟

اگر بگویید انطباق امروز را با دوران زمامداری مولای متقیان علی (ع) قبول ندارید ، که البته نمیتوانید قبول نداشته باشید ، زیرا دلیل ندارید، عرض میکنم قبول، بیایید به همین ادوار نزدیک ومشی امام (ره) وانقلاب نگاه کنیم .
امام با نهضت آزادی چه کرد؟ و چرا؟
امام با خلق مسلمان چه کرد؟ و چرا؟
امام با منافقین چه کرد؟ وچرا؟
آیا منتظری منفور نظام و امام بواسطه پیروی از نهضت آزادی و منافقین نشد؟
درجریان فتنه همه ی آنچه بددلان وابسته به دشمن کردند همه ی همانها که با امام شد، نبود؟
اقدام موسوی علیه رهبری نبود؟
اقدام موسوی علیه نظام و سلامت سی ساله اش در انتخابات نبود؟ راه موسوی و راه کروبی راه دشمن در مقابل نظام اسلامی نبود؟
خیابان کشی مخالفین و معاندین در فتنه بی شباهت با جنگ جمل است؟
چسبیدگان به امام (ره) فتنه را راه نیانداختند؟
حکم داران از امام (ره) از فتنه حمایت نکردند؟
اقوام و نزدیکان امام (ره) فتنه را راه خروج از ولایت فقیه و دموکراتیک نمودن صرف کشور نمیدانستند؟
چرا فکر میکنید امام (ره) به مشی سیاسی همانند علی (ع) عمل نکرد؟ چرا فکر میکنید مقام معظم رهبری در جریان فتنه همانند حضرت امیر (ع) عمل نکردند؟

آیا فراموش کرده اید که امام (ره) در برخورد با منتظری در نامه پاسخ به او فرمودند: ((….. من بارها اعلام کرده ام که باهیچ کس در هر مرتبه ای که باشد، عقد اخوت نبسته ام ، چهار چوب دوستی من در درستی راه هر فرد نهفته است. دفاع از اسلام و حزب الله ، اصل خدشه ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است. ما باید مدافع افرادی باشیم که منافقین سرهاشان را درمقابل زنان و فرزندانشان سر سفره افطارگوش تا گوش بریدند. ما باید دشمن سر سخت کسانی باشیم که پرونده های همکاری آنان با آمریکا از لانه جاسوسی بیرون آمد …… ))
مگر افشای دست این عناصر در فتنه ٨٨ کتمان پذیر است؟ مگر تفاوتی میان کار اینها با منافقین و یا خلق مسلمان و نهضت آزادی هست؟

شما را بخدا اگر پیرو خط امام (ره) و مقام عظمای ولایتید، بخود بیایید. بیدار شوید. از انحراف برگردید. این ابتدای انحراف است و هنوز زاویه کم عمق است و جبران پذیر.

بخدا قسم رهبری بسیار با معرفت است. بخدا قسم اگر اینها اینکار را با امام کرده بودند امام(ره) همانند منتظری و بلکه بسیار بد تر از منتظری با آنها برخورد میکرد. مقام عظمای ولایت ملاحظه کردند، آقایی کردند. ما را در تحریم و ملت را در فشار دیدند و کوتاه آمدن را مصلحت دیدند و با این ابتکار به عبور نظام از گردنه تحریمها و مشکلات مردم توجه کردند و الّا کار اینها از کار منتظری بدتر بود. از کار نهضت آزادی بدتر بود.

در نهضت آزادی مهندس بازرگان عامل امریکا نبود و عواملش بودند ولی اینجا بدون شک موسوی عامل مستقیم است و لو اینها این را کتمان کنند.

جالب نیست که همه انگلیس درس خوانده ها دور موسوی بودند و برخی فرار کرده و هنوز برجنبش سبز پای میفشارند؟

برادران عزیزانقلاب از این گردنه هم بزودی خواهد گذشت و رو سیاهی به ذغال خواهد ماند.
راه ما راه رهبری و مصالح مورد تشخیص ایشان برای انقلاب و مردم است. درست همانگونه عمل میکنیم که در زیارت آل یاسین به امام مهدی (عج) تعهد میدهیم و میگوییم آقا بایستی با شما می ایستیم ، بنشینی با شما مینشینیم، با دعای شما دعا میکنیم و با تهلیل شما میهلهلیم و رفتار شما را با دوست تابینه و با دشمن آیینه میکنیم و تا جان و رمقی بود در کنار و پشت سرتان میمانیم و بسیار به تضرع مینشینیم که شیطان باعث مثقال فاصله ای بین خط شما و ما نگردد که ان الشیطان لنا عدو مبین و به اماممان اقتدا میکنیم که فرمود: حب الدنیا راس کل خطیئه.

والسلام