هر نماد بورسی در کدام نیمه بازار معامله خواهد شد؟
هر نماد بورسی در کدام نیمه بازار معامله خواهد شد؟
ساعت انجام معاملات در بازار سرمایه از فردا (دوشنبه) دو قسمتی خواهد شد و معاملات تا ساعت ۱۵:۱۵ ادامه خواهد داشت. بر این اساس بیش از ٤٠٠ نماد در نیمه اول بازار و ۵۳ نماد مربوط به سه گروه، صندوق های ETF و اوراق مشارکت در نیمه دوم بازار معامله می شوند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ، زمان انجام معاملات بورسی از فردا به دلیل جلوگیری از بروز اختلال در هسته معاملاتی دو قسمتی می شود. بر این اساس زمان سفارش گیری کلیه صنایع، به غیر از صنعت فلزات اساسی، صنعت شرکت های چند رشته ای صنعتی و صنعت فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی بین ساعت ۸:۳۰ تا ۸:۴۵ و زمان انجام معاملات نیز  بین ساعت ۸:۴۵ تا ۱۱:۴۵ خواهد بود.”هر نماد بورسی در کدام نیمه بازار معامله خواهد شد؟”

همچنین زمان سفارش گیری صنایع فلزات اساسی، شرکت های چند رشته ای صنعتی و فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی ساعت ۱۲ تا ۱۲:۱۵ و زمان انجام معاملات نیز ۱۲:۱۵ تا ۱۵:۱۵ خواهد بود. همه صندوق های قابل معامله (ETF)، اوراق بهادار ثابت و نیز معاملات همه نمادهای آتی سبد سهام در جلسه دوم معاملاتی قابل معامله خواهند بود.

بر این اساس، ۵۳ نماد در سه گروه، صندوق‌های ETF، اوراق بادرآمد ثابت و … در نیمه دوم بازار، یعنی از ساعت ۱۲ تا ۱۲:۱۵ سفارش گیری (پیش‌گشایش) و از ساعت ۱۲:۱۵ تا ۱۵:۱۵ معامله خواهند شد. سایر نمادها و گروه‌های های بازار، از ساعت ۸:۳۰ تا ۸:۴۵ سفارش‌گیری و از ساعت ۸:۴۵ تا ۱۱:۴۵ معامله می‌شوند. سهام “دارا دوم” (پالایشی) و نیمی از سهام “دارا سوم” (فولاد و فملی) و همچنین نماد شستا و دارا یکم در نیمه دوم بازار معامله می شوند.”هر نماد بورسی در کدام نیمه بازار معامله خواهد شد؟”

بازار در دومین روز کاری خود در این هفته با عقب نشینی خریداران در عمده نماد‌های بزرگ و شاخص ساز رو به رو با افت بیش از ۴۰ هزار واحد مواجه شد و اکنون در محدوده ۱ میلیون و ۸۵۹ هزار واحد قرار دارد.

فارس، فملی و شپنا بیش‌ترین تأثیر منفی و نماد‌های وپارس، خبهمن و سیتا بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

محصولات شیمیایی نوسانی داد و ستد می‌شوند.شگویا، پترول، فارس، تاپیکو، پارسان، کلر، وپترو، جم و شفارس با افت نسبی قیمت همراه اند. نماد‌های شکلر، شصدف، شغدیر، شسینا، شتوکا و پاکشو با افزایش تقاضا معامله می‌شوند.شیران، نوری و شگل متعادل اند.

فلزات اساسی هم معاملاتی نوسانی و پر عرضه را تجربه می‌کنند.ذوب، کویر، فروی، میدکو، فباهنر، فلوله، فروس، وتوکا، فولاژ، فایرا،فزرین و فنوال با افت قیمت داد و ستد می‌شوند.فنورد، فپنتا، فرآور، فولای و ارفع با افزایش تقاضا همراه اند.

خودرویی‌ها هم با افت قیمت معامله می‌شوند.خگستر، خودرو، خپارس، خزامیا، خمحرکه،ختوقا، ورنا، خریخت، خاهن، ختور، خمهر، خشرق، خاذین، خکمک و خمحور از جمله نماد‌های پر عرضه گروه اند.

فراورده‌های نفتی با فشار عرضه همراه اند.شپنا، شبندر، شتران، شبریز، شبهرن، شسپا، ونفت، شنفت، شرانل، شاوان، شراز و شپاس منفی داد و ستد می‌شوند. شزنگ نماد مورد توجه است.”هر نماد بورسی در کدام نیمه بازار معامله خواهد شد؟”

مخابراتی‌ها هم پر عرضه معامله می‌شوند. اخابر و همراه فشار فروش همراه اند.

در ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۵۳ هزار و ۶۹۰ واحدی (۲.۸ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۸۴۹ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۱.۴ درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۷۲ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۱۲ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۵ میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های فولاد، وغدیر و فملی در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

  • منبع خبر : ایسنا