چرا تقابل ٣٠ هزار نفر به ٧٢ نفر قباحت نداشت؟
چرا تقابل ٣٠ هزار نفر به ٧٢ نفر قباحت نداشت؟

تحليل واقعه عاشوراي سال ٦١قمري از منظر جامعه شناختي موجب دريافت هاي روشن و غير قابل انكاري است كه در همه ادوار و ازمنه قابليت تكرار و ادبار دارند. تهديد حاكميت كوفه و ترس مردم باعث شد اهل و عيال امام حسين عليه السلام محاصره سياسي اقتصادي بشوند و علت العلل نيامدن مردم به دور […]

تحليل واقعه عاشوراي سال ٦١قمري از منظر جامعه شناختي موجب دريافت هاي روشن و غير قابل انكاري است كه در همه ادوار و ازمنه قابليت تكرار و ادبار دارند.

تهديد حاكميت كوفه و ترس مردم باعث شد اهل و عيال امام حسين عليه السلام محاصره سياسي اقتصادي بشوند و علت العلل نيامدن مردم به دور حضرت وجود حاكميت و قدرت تاثير گزاري تبليغاتي بر مردم بود. طبق اخبار نقل شده در تاريخ كمترين رقم حضور مردم را در لشكر ابن زیاد به فرماندهی ابن سعد سي هزار نفر تخمین زده اند .

اگر فعالين درقتل سبط رسول گرامي اسلام را حتي با كساني كه سنگ ميزدند بشماريم به يك در صد يعني ٣٠٠ نفر هم نميرسند و اين يعني سياست ابن زياد كه نياز به سياهي لشكر داشت تا:

اولاً كسي جرات نكند جانب حسين ع را بگيرد و عرصه را در غربت برای امام تنگ کند  و ثانيا تشکیک و تفكيك عقيدتي موجب جلو گيري از وقايع بعدي به زیان حکومت گردد.

هدف امام حسین ع تغییر منش مردمی بود که در طول ۴۰ سال حکومت شام محور زندگی را به دنیا پرستی بسنده کرده بود درست مثل شرایط ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی در ایران که اکثریتی از مردم حاضرند حسن روحانی را با تجربه صد درصد منفی دولت یازدهمش انتخاب کنند و حاضر به پذیرش یک تفکر جهت دار بمنظور اعراض دهنده از دین دست ساز هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی نشوند. سید ابراهیم رئیسی زبان بین المللی نداشت اما پاکدستی او موجب میشد تیمی فداکار و دلسوز برای انقلاب و ملت  گرد خود فراهم آورد و بدون کوچکترین تردیدی با چنان تیم اجرایی در آن دولت وضع ایران این که هست نبود. وضع مردم اینکه هست نبود.

اینکه چرا ۳۰ هزار نفر در مقابله با ۷۲ نفر حیا نکرد و اشتباهی را موجب شد که ننگش را تا ابد با خود خواهد کشید،  از جنس همین انتخاب بود که برخی برای گرایش به دنیا فریب حزب روحانی را خورده و ننگ نرخ دلار ۲۰ هزارتومانی را بجان خریدند.تحقیر کارگر ایرانی با دستمزد روزانه ۲ دلار پذیرش ننگ نیست؟؟

قباحت نداشتن این تفکر از این منظر قابل بررسی است که با بزک شدن صورت ظاهر این نگاه مردم بجای انتخاب حق به دنبال انتخاب مصلحت انهم نقاب مصلحتی که دوست نادان و دشمن نقابدار داخلی ان را آراسته بود ، گسیل شدند.  عاشورای انتخابات سال ۱۳۹۶ تعیین کننده بود.

تعیین میکرد که قیمت عزت اسلامی انقلابی به اندازه ذلت  و ناهنجاری برجام است .

تعیین میکرد که قیمت عزت اسلامی انقلابی به اندازه ذلت  و ناهنجاری ۲۰۳۰  است .

تعیین میکرد که قیمت عزت اسلامی انقلابی به اندازه ذلت  و ناهنجاری FATF است .

تعیین میکرد که قیمت عزت اسلامی انقلابی به اندازه ذلت  و ناهنجاری CFT است .

تعیین میکرد که قیمت عزت اسلامی انقلابی به اندازه ذلت  و ناهنجاری عکس گرفتن با موگرینی  است .

حتی تعیین میکرد دین ابزاری میتواند با صهیونیسم هم بسازد تا اقتدارش باقی بماند. حسین ابن علی چرا با یزید بیعت نکرد ؟ چون دین جدش را دین ابزاری نمیدانست . حکومت اگر با هدف حکومت دیده میشد که ائمه سخنی راهبردی نداشتند. لذاست که شیعه به تمام معنی معتقد به دین هدفدار و عزتمند است و مسیر ماکیاولی را فریب و انحراف از راه خدا میداند.

دولت و  تیم نا کارامد او همه توانشان را بکار بردند که زمینه را برای باز گردانیدن ایران به زمان قبل از انقلاب  با بزکی از یک اسلام ظاهر سازانه فراهم کنند و البته با هشیاری رهبر معظم انقلاب موفق نبوده اند و با هشیاری و بصیرت مردم و مومنین به اسلام و انقلاب در این سی ماه باقی مانده نیز دوران افول محبوبیت فردی و جمعی و حتی فکری ماسونیسم و طرفداران حزب عدالت و توسعه و کارگزاران و من تبع آنان  را خواهیم گذراند. ابتلا ابزار پختگی است و اینکه انسانهای این دوره زمانه بتوانند در میان آخوند ها جنس سالم و سره را از ناسالم و ناسره تمیز دهند بدون ابتلا و کسب تجربه میسر نمی بود. الحمد ولله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله.اگر ما معتقدیم انقلاب اسلامی در دوران مبارزه به پختگی نرسید و دشمن با چیدن عوامل در اخراج عجولانه شاه قصد مصادره انقلاب به نفع خود را داشت باید همشیارانه و دلسوزانه جبران مافات کنیم . این جبران طبعا تاوان دارد و تاوان آن را با انتخابهای غلط دولتهای در مسیر غیر انقلاب در طول این چهل سال داده ایم  و حتی کمی هم جلوتر نیز نوعی دیگر خواهیم داد. این بلیه متعلق به بخشی از پخته سازی انقلاب بعد از دوران جنینی آن است که بیداری را در ایجاد تجربه و دادن هزینه برای کسب تجربه برای جبران مافات ترویج میکنیم. والسلام

حميد رضا نقاشيان