چطور کارت سوخت را ضدعفونی کنیم؟
چطور کارت سوخت را ضدعفونی کنیم؟
یکی از راهکارهای پیشگیری از کرونا، رعایت بهداشت عمومی و ضدعفونی کردن وسایل پر کاربرد در طور روز شناخته شده، در این بین کارت سوخت یکی از این وسائل است که نحوه ضدعفونی کردن آن نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد باتوجه به اینکه پمپ بنزین‌ها یکی از مکان‌های پر خطر جولان شیوع ویروس کرونا شناخته شده‌اند لازم است تا ضد عفونی کارت‌های سوخت مورد توجه قرار گیرد، مخصوصا در شرایطی که افراد عملیات سوخت گیری را به اپراتورها واگذار می‌کنند می بایست این مساله به طور جدی رعایت شود.”چطور کارت سوخت را ضدعفونی کنیم؟”

فاطمه کاهی – سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی – در این رابطه به ایسنا گفت: تقاضای ما از مردم این است که در نحوه‌ی ضدعفونی کردن کارت سوخت دقت کافی را داشته باشند و از موادی همچون وایتکس برای ضدعفونی کردن کارت استفاده نکنند.

وی با بیان این‌که لازم است برای ضدعفونی کردن کارت‌های سوخت از پنبه آغشته به ماده ضدعفونی کننده پایه الکلی استفاده کنند، اظهار کرد: باید از موادی استفاده شود که میزان درصد الکل آن ۶۵ تا ۷۰ درصد باشد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ادامه داد: این مساله بسیار مهم است چرا که روش نادرست برای ضدعفونی کردن کارت سوخت موجب از بین رفتن آن می‌شود، لذا تقاضای ما این است که مردم به این مساله توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از پنبه آغشته به ماده ضدعفونی کننده پایه الکلی برای انجام این کار کافی است، تصریح کرد: برای ضدعفونی کارت های سوخت از اسکاج و مایع ظرفشویی استفاده نشود چراکه این کار نیز به کارت های سوخت آسیب وارد می کند.”چطور کارت سوخت را ضدعفونی کنیم؟”

فاطمه کاهی با بیان این‌که به طور میانگین ظرفیت تولید ۴۰ هزار کارت سوخت در روز وجود دارد، اظهار کرد: میزان تقاضا در فروردین‌ماه برای کارت سوخت حدود ۱۰ هزار مورد در روز بوده است.

وی با تاکید بر این‌که علاوه بر این درخواست‌های انباشته شده‌ای نیز وجود دارد که در حال پیگیری و پاسخگویی به آنها هم هستیم، تصریح کرد: هیچ مشکلی برای تولید و صدور کارت سوخت وجود ندارد.

به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هر میزان تقاضا برای کارت سوخت وجود داشته باشد به آنها پاسخ خواهیم داد و در این حوزه با مشکل مواجه نیستیم و نباید نگرانی در این رابطه وجود داشته باشد.

این در حالی است که علی بختیار، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی انرژی به صدور کارت سوخت در مدت زمان دو ماهه اشاره کرده و گفته بود: این تعلل دوماهه توجیه پذیر نبوده و دولت الکترونیک و سامانه‌های متعددی که راه اندازی شدند باید خدمت رسانی به مردم را سرعت بخشیده و آن را تسهیل کنند.

  • منبع خبر : ایسنا