۱۳ آبان روز تثبیت مقاومت
۱۳ آبان روز تثبیت مقاومت

الیوم اکملت لکم عزتکم بالحوادث ، لنزیدلکم مقاومت روز ۱۳ ابان روز بسیار پر دامنه ای برای انقلاب اسلامی ایران است. خدای متعال ملت ما را در این روز به اتفاقات جالبی مبتلا نموده که امسال این حادثه ها با ضرب العجل آمریکا برای بازگشت تحریمها نیز با کمال روز افزون همراه است. اولین حادثه […]

الیوم اکملت لکم عزتکم بالحوادث ، لنزیدلکم مقاومت

روز ۱۳ ابان روز بسیار پر دامنه ای برای انقلاب اسلامی ایران است.

خدای متعال ملت ما را در این روز به اتفاقات جالبی مبتلا نموده که امسال این حادثه ها با ضرب العجل آمریکا برای بازگشت تحریمها نیز با کمال روز افزون همراه است.

اولین حادثه در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ هجری شمسی اتفاق افتاد که امام خمینی رحمت الله علیه بدست بظاهر رژیم ولی در باطن آمریکا از ایران به ترکیه تبعید شدند.

حادثه از این قرار بود که پس از اعتراض شدید امام خمینی (ره) به سیاست های ضد مردمی و دین ستیز  حکومت پهلوی وافشاگری های گاه به گاه ایشان  و خصوصا مرتبط با لایحه کاپیتولاسیون در چهارم آبان سال ۴۳ روز تولد شاه و جالب این بود که همانروز با تاریخ قمری تولد حضرت امام (ره) هم بوده است  (در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در منزل امام  (ره) برگزار شده بود) ،‌در روز ۱۳ آبان ۴۳ ،‌امام خمینی توسط مأموران شاهنشاهی بازداشت و پس از انتقال به تهران ، با یک فروند هواپیمای نظامی از فرودگاه مهر آباد به ترکیه تبعید شدند. به دنبال تبعید امام خمینی (ره) و با وجود فضای خفقانی که ساواک و شهربانی بوجود اورده بودند، ، موجی از اعتراضات مردمی  به صورت تظاهرات در بازار و اطراف بازار تهران، تعطیلی طولانی دروس حوزوی درحوزه‌‌ های علمیه در سراسر کشور و تهیه ارسال طومارها و نامه‌ها به سازمانهای بین‌المللی و مراجع تقلید ، آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی نیز در همان روز تبعید امام بازداشت و زندانی شد و پس از چندی در ۱۳ دی ۱۳۴۳ به ترکیه نزد پدر تبعید گردید.حضرت امام خمینی(ره)  ۱۱ ماه در جنوب ترکیه در یک شهرستان بسیار کوچک به نام بورسا به سر بردند، پس از آن ساواک زیر فشار مردم و باسیاستی که انگلستان طراحی کرده و با این سیاست بنای حذف آمریکا از بازار نفت ایران را طراحی نموده بود، البته با هماهنگی دولت ترکیه  و متقاعد کردن دولت آمریکا ، امام را در ۱۳ مهر ۱۳۴۴ به عراق تبعید کردند که  این تبعید تا زمان سفر امام(ره) به مرز کویت و از آنجا به فرانسه ۱۳ سال به طول انجامید.

حادثه بعدی کشتار دانش اموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ بدست رژیم سفاک پهلویست که  در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و همزمان با روزهای اوج‌گیری انقلاب اسلامی، ده ها نفر از دانش‌آموزان که برای انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند، هدف تیراندازی مأموران حکومت شاه قرار گرفته و به شهادت رسیدند. در این حادثه که در زمان روی کار بودن  دولت «آشتی ملی » شریف امامی صورت گرفت،‌ به دلیل بسته بودن درهای دانشگاه هیچ یک از دانش‌آموزان نتوانستند از آتش گلوله‌‌ های مأموران مزدور رژیم بگریزند و این امر تلفات آنها را افزایش داد.دولت آشتی ملی این جنایت را درست  کمتر از دوماه که از واقعه ۱۷ شهریور میگذشت انجام داد و نام خود را در لیست دولتهای سفاک جهان ثبت نمود.

سومین حادثه درسال اول  پیروزی انقلاب بوقوع پیوست که با طراحی یک جریان مشکوک و منتسب به سیاستهای انگلیسی در روز سیزدهم آبان ۱۳۵۸ ساختمان سفارت امریکا در خیابان تخت جمشید تهران به تصرف جمعی از دانشجویان معترض باهدایت سید محمد موسوی خوئینیها درآمد. این دانشجویان در قالب تشکل دانشجویی اسلامی جمع شده و برای حراست از انقلاب اسلامی تلاش و کوشش می‌کردند. در بحث ها و بررسی‌هایی که توسط آنان صورت گرفته بود ، جای شک و شبهه‌ای نبود که مرکز هدایت و پشتیبانی بسیاری از توطئه‌ها و تحرکاتی که علیه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته و می‌گیرد ، سفارت ایالات متحده امریکاست. در واقع آنجا چیزی جز یک مرکز جاسوسی و توطئه‌گری نبود . به همین دلیل ، دانشجویان نام و عنوانی لایق برای این محل در نظر گرفتند: «لانه جاسوسی امریکا». حضرت امام (ره) که منتظر حادثه ای انقلابی بودند این اقدام را انقلاب دوم و مهمتر از انقلاب اول نامیدند و با این ابتکار دولت مهندس بازرگان را که بنارادر مذاکرات پنهانی با آمریکا را گذاشته بود مجبور به استعفا نموده و دولت مرکب از اعضای شورای انقلاب را در کشور مستقر فرمودند. حادثه چهارم همین امسال در ۱۳ ابان ۱۳۹۷ رقم میخورد و ان اینکه استکبار بزرگ و شیطان کبیر ایران را با یک ضرب العجل زمانی در این تاریخ به بازگشت تحریمها تهدید نموده است و با فشار به کشورهای مختلف بنا را بر ایجاد تنگنای اقتصادی (شعب ابیطالب ) گذارده که فی الواقع خدا کند آمریکا موفق به این کار بشود و ملت ایران این روز مقدس را در اینده جشن بگیرند که از زیر یوغ اقتصاد نفتی آزاد گردیده و مایحتاج خود را با دستان نیرومند جوانان خود تامین خواهند نمود.

واضح و مبرهن است که  اقتصاد مقاومتی تا نفت و انگیزه بردن ارز حاصل از نفت برای کشورهای دیگر از جمله اروپاییان هست، موفق به بروز و ظهور نخواهد شد. وصد البته با نداشتن صادرات نفتی ایرانیان به خود امده کشور را به اداره اقتصاد با اقتصاد مقاومتی خواهند کشانید ولو دولت غرب گرای روحانی این موفقیت عظیم الهی را برنتابد. والسلام

حمید رضا نقاشیان