ادعایی بر کشف کشتی نوح در ایران
ادعایی بر کشف کشتی نوح در ایران

در طول این سال ها با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه های علم و تکنولوژی به وجود آمده است، دانشمندان توانسته اند نشان هایی از کشتی حضرت نوح پیدا کنند. در برخی از کشورها قطعه چوب هایی پیدا شده است که دارای قدمتی بیش از ۴۵۰۰ می باشد، در پی این تحقیقاتی که […]

در طول این سال ها با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه های علم و تکنولوژی به وجود آمده است، دانشمندان توانسته اند نشان هایی از کشتی حضرت نوح پیدا کنند. در برخی از کشورها قطعه چوب هایی پیدا شده است که دارای قدمتی بیش از ۴۵۰۰ می باشد، در پی این تحقیقاتی که انجام می گیرد تکه چوب هایی در اطراف کوه های تخت سلیمان در شمال ایران معتددند این چوب ها متعلق به کشتی نوح (ع) است. از همین رو محققان مدعی شده اند که بر اساس بقایای موجود کشتی حضرت نوح در بالای کوه تحت سلیمان در شمال ایران نیز واقع شده است.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد گروهی محققان باستان شناسی طی بررسی هایی که انجام دادند تکه چوب های سنگ شده ای را در کوه تحت سلیمان در شمال ایران پیدا کردند که معتقد هستند این چوب ها متعلق به کشتی حضرت نوح می باشد. با توجه ادعاهایی که محققان موسسه باستان شناسی، جست و جو و کاوش کتاب مقدس بدست آورده اند نیز شواهد بسیار قوی و مستندی وجود دارد که بر اساس آن می گویند بقایای کشتی حضرت نوح در بالای کوه تخت سلیمان در شمال ایران قرار دارد. این گروه از محققان اعلام کرده اند که تکه هایی از چوب سنگ شده را در ارتفاع ۴۵۰۰ متری پیدا کرده اند و پس از بررسی، شواهدی از زندگی موجودات آبزی را در این تکه چوب های سنگ شده کشف کرده اند که به طور معمول در کف دریا زندگی می کنند.

بیان این موضوع در حالی بوده است که تاکنون بر اساس ادعاها و گمانه های موجود بسیاری درباره محل کشف کشتی نوح در کشورهایی نظیر جمهوری آذربایجان، ترکیه و ایران نیز مطرح بوده است. پیش از این در ترکیه عکس های هوایی از آثار شبیه به یک کشتی بر کوه های آرارات گرفته شد و بعد از تحقیقات ادعا شد نمونه فسیل حیوانات به گل نشسته را نیز پیدا کرده اند.

بر اساس این ادعا محققان بر آن شدند که تحقیقات بسیاری را در شناخت پیروان ادیان ابراهیمی انجام دهند و برای پیدا کردن بقایای کشتی نوح در منطقه مورد نظر اطلاعات کافی و جامعی را بدست بیاورند. سال ۲۰۰۷ تیمی که از سوی کلیسای مسیحیت حمایت می شد، تکه چوب هایی در ارتفاعات قله آرارات در ترکیه پیدا کرد. هرچند تیم جست و جوگر مدعی شد اطمینان دارد کشتی نوح را یافته است اما باستان شناسان این ادعا را با توجه به شواهد علمی موجود مورد تردید فراوان دانستند. ادعاهایی مشابه نیز در این باره در کشورهای یمن، عراق، سوریه و آذربایجان مطرح شده است.

بر اساس باورهای قدیمی برخی معتقدند که کشتی نوح در کوه های زاگرس در استان لرستان ایران در منطقه به نام سرکشتی نیز فرونشسته است، اما باستان شناسان و کارشناسان بسیاری هستند که معتقدند کوه سرکشتی به دلیل توپوگرافی منطقه و شکل خاصی که دارد، این باور را در ذهن مردم منطقه ایجاد کرده که کشتی نوح است اما به لحاظ باستان شناسی این قضیه دارای اهمیت نیست چون داستان نوح نبی که در قرآن هم ذکر شده، دارای سابقه طولانی تری است.

دلایل نشان دهنده ی وجود کشتی نوح در کوه های آرارات

در سال ۱۹۵۹ یکی از خلبانان ترک، ماموریتی را بر عهده داشت که چندین عکس هوایی برای موسسه ژئودتیک ترکیه تهیه نماید. در پایان ماموریت او پس از این که عکس ها مورد بررسی قرار گرفتند یکی از عکس ها نظر افرادی که در آن موسسه تحقیقاتی حاضر بودند را به خود جلب کرد. علتش وجود یک شی شبیه به کشتی بسیار بزرگ بود که در عکس دیده می شد. این کشتی در فاصله بیست کیلومتری کوه های آرارات قرار داشت.
با توجه به آزمایش هایی که دانشمندان و باستان شناسان بر روی رگه ها و باریکه هایی از آهن که از آن کشتی به جا مانده بود متوجه شدند که آنها الگوی منظمی از اسکلت یک کشتی هستند با تصویر برداری از محل قرار گرفتن کشتی مشخص است که صخره ای در مسیر کشتی وجود داشته است و در اثر طوفان شدیدی که پدید آمده منجر به برخورد کشتی با آن صخره شده است. محققان درباره این واقعه بیان داشته اند که استفاده از فلزات و نیرهای آهنی در ساخت این کشتی خارج از تصور ما می باشد.
دیگر سندی که برای کشف کشتی نوح یافت شد کتیبه ای با قدمت ۴۰۰۰ سال بود. بر این کتیبه سنگی در سمت راست کوه هایی دیده می شود و در طرف دیگر یک قایق با هشت انسان کنده کاری شده است. در برخی از روایات آمده که تعداد هشت نفر کشتی نوح را می راندند. با توجه به تمامی این موارد می توانیم به کشف راز داستان کهن کشتی نوح اعتماد کنیم..